کامبیز مشتاق گوهری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان سیستان وبلوچستان برای معرفی بیشتر به ایران و فضای بین المللی با توجه به زیرساخت راههای محدودی که دارد یکی از راههای کوتاه مدت گذشتن از رهگذر هنر و هنرمند است.
وی افزود: حضور عکاسان با روزمه قوی در استان سیستان وبلوچستان باعث معرفی بیشتر طبیعت، معماری و زیست بوم این استان می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه هنرمندان یک موضوع و سوژه ساده را به یک پدیده تبدیل می کنند تصریح کرد: عکاس با یک ترکیب بندی و کادربندی باعث استخراج قابلیت های زیادی از سیستان وبلوچستان می شود.
وی اظهارداشت: حضور عکاسان با تجربه در تورهای نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در شهرهای زابل، زاهدان و چابهار فرصتی برای کسب تجربه عکاسان بومی فراهم می کند تا بعنوان یک شهروند جذابیت های استان خودشان را معرفی کنند.
مشتاق گوهری ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکنون برنامه مشترک خوبی را اجرا کرده اند که اجرای نخستین جشنواره ملی عکس نگاران یکی از این برنامه هاست.
وی تاکید کرد: برپایی نخستین جشنواره ملی عکس نگاران با سرمایه گذاری اندک بسیار برای استان سودآور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان وبلوچستان گفت: مزیت های مهم گردشگری، طبیعت بسیار متنوع و منحصر به فرد، ظرفیت های عظیم میراث فرهنگی و زیست بوم در سیستان وبلوچستان باعث می شود تا این استان مخاطب جهانی داشته باشد.
نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در دو بخش چشم انداز شهری و طبیعت سیستان وبلوچستان توسط هیات داوران شامل کیارنگ اعلایی، محمدرضا چایفروش، علی قلم سیاه، مهدی نجارپیشه و صادق سوری داوری می شود.
فراخوان این جشنواره از 10 مهر آغاز و ثبت نام برای اردوها از 15 تا 30 مهر ماه انجام شد و از 20 آبان تا 2 آذرماه امسال در شهرهای زابل، چابهار و زاهدان برگزار می شود.
دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در استان سیستان وبلوچستان – شهرستان زاهدان بلوار خرمشهر 14 – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون عکاسان مستقل استان مستقر است.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.