به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا نوری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خاش بیان کرد: سران آمریکایی در چهار دهه عمر نظام اسلامی بدترین توطئه و تحریم و فشار را علیه ملت بزرگ ایران روا داشته اند و کینه و عداوت آنان پایان ناپذیر است.
وی افزود: موج استکبارستیزی و مقابله با ظلم و جنایت آمریکایی ها در ایران باید ترامپ و سران مستکبر این کشور و هم پیمانانشان را در خود فرو ببرد تا ریشه ظلم و ستم در دنیا خشکانده شود.
وی ادامه داد: مردم ایران در راهپیمایی روز 13 آبان پاسخی محکم به یاوه گویی های ترامپ می دهند تا رئیس جمهور مستکبر آمریکا بفهمد و بداند که ایرانیان از تهدیدها و فشارهای غیر قانونی و ظالمانه مستکبران هیچ گونه هراسی ندارند.
امام جمعه موقت خاش با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین امام حسین (ع) گفت: قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در تاریخ نشان داد که ظلم و ستم ظالمان پایدار نمی ماند و عظمت اسلام و حقیقت تا قیامت جادوانه است.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز درخطبه های نماز جمعه گفت: 13 آبان روز اتحاد و همدلی ملت ایران است.
مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: ترامپ با زبان زور و تهدید، فشار و تحریم نمی تواند ملت های شجاع و عدالت خواه دنیا را به زانو در آورد و ملت ایران در تاریخ پر افتخار خود نشان داده دارای فرهنگی غنی و عزتمند است و در مقابل ظالمان و مستکبران با قدرت و شهامت ایستادگی می کند.
مولوی عبدالواحد حسین زهی خطیب این هفته نماز جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز گفت: مومنان واقعی به صفت تواضع و فروتنی در نماز خواندن و محافظت از نماز، امانت داری، وفای به عهد و دور شدن از عمل زشت زنا و غیره آگاه هستند و بر اساس دستورات قرآن کریم و شریعت دینی عمل می کنند.
امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز با تاکید بر اینکه بهترین روزی که خورشید در آن طلوع می کند جمعه است بیان کرد: روز جمعه اهمیت خاصی دارد تا جایی که رسول خدا (ص) فرموده بهترین روزی که خورشید در آن طلوع می کند این روز است.
مولوی عبدالستار حسین زهی اظهار داشت: حتی در روز جمعه خرید و فروش در وقت نماز و خطبه حرام می شود لذا تمام مردم باید در هنگام اذان به سوی مسجد بیایند تا از خطبه و نماز عقب نمانند.
به گزارش ایرنا شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310** 3213 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.