به گزارش ایرنا سید محمد بهشتی شیرازی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاس موزه‌ های منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای بین ‌المللی موزه ‌ها(آیکوم- آسپک) اظهار داشت: آیین سنتی نوروز استفاده زیادی در بین ایرانیان دارد که حلقه زدن خانواده دور یکدیگر و دید و بازید یکی از آنهاست.
وی افزود: جشن های نوروز و برنامه هایی که در چندین روز اجرا می شود می ‌تواند به موضوعات مختلفی بپردازد و فرهنگ و آداب این دیار را به جهانیان معرفی کند.
وی ادامه داد: ایران آداب و رسوم و فرهنگ های مختلفی دارد که با بهره گیری از آنها می ‌توانیم زمینه همکاری های بیشتری را با کشورهای منطقه فراهم کنیم.
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نوروز پیوندی برای موزه های کشورهای منطقه است و باید با توسعه روابط، شناخت کاملی از ظرفیت های مناطق مختلف پیدا کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری موفق اجلاس آسپک برای دومین بار در چابهار می توان این اجلاس را در سایر کشورهای عضو برگزار کرد.
به گزارش ایرنا، اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم - آسپک) با حضور مهمانان و شخصیت هایی از 9 کشور جهان بمدت 2 روز (چهارشنبه و پنجشنبه) در محل تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) یک سازمان بین ‌المللی و غیردولتی است؛ سازمانی که به منظور پیشبرد منافع موزه‌ شناسی، نظام‌‌ مندی خاصی را درخصوص مدیریت و عملکرد آن تدوین کرده و در 5 سپتامبر 1989راه‌اندازی شده است.
ایکوم زیر نظر یونسکو است ولی شخصیت حقوقی مستقل و مجزایی از سازمان یونسکو دارد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و معروف به سرزمین موج و مرجان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.