عبدالباسط بلوچی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حساسیت و تکالیف قانونی برای حفظ و حراست از زمین های دولتی متعلق به بیت المال از ابتدای امسال تاکنون یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان با هماهنگی مقامات قضایی و همکاری ضابطان دادگستری در موارد متعددی تصرفات غیرمجاز ساخته شده در زمین های دولتی محدوده و حریم شهرهای جنوب استان به ویژه چابهار را با استفاده از ماشین آلات تخریب کردند.
وی افزود: تصرف بی رویه زمین های دولتی حاشیه شهرها موجب ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی می شود که این موضوع خود تبعات منفی امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معیشتی را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر تامین مسکن مناسب و ساماندهی متصرفان واجد الشرایط فاقد مسکن، به متصرفان سودجو هشدار داد هیچ تخلفی در زمینه تعدی به زمین های دولتی و ملی متعلق به عموم از چشم مراجع قضایی و دستگاه های متولی دور نمی ماند و به فوریت با سودجویان و متصرفان غیرقانونی برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی جاده های ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.
راه های ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان(زاهدان) است و راه های ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.