رضا نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله به منظور کاهش مصرف آب، افزایش سطح عملکرد، تولید محصولات با کیفیت، کنترل قیمت، تولید نشای محصولات صیفی جات و برنج در سطح 80 هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان انجام می شود.
وی افزود: همزمان با پاییز امسال کاشت نشاء انواع محصولات صیفی و برنج در سیستان و بلوچستان آغاز شده است که برداشت این محصولات نیز در اواخر دی همزمان با فصل سرما انجام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وضعیت کم آبی ناشی از خشکسالی و مزایای فراوان کشت نشایی به دنبال راه اندازی گلخانه های تولید نشاء در این استان هستیم.
نجفی اظهار داشت: تولید محصولات از طریق کشت نشایی گامی مهم و موثر در راستای اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
7316 **3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.