مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از ورود سومین محموله تجهیزات خریداری شده فاز 1 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به نگاه ویژه رهبر انقلاب و دولت به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار، در پی لغو تحریم‌ها و در سایه فرصت بوجود آمده در دوران پسا برجام، تاکنون سه بخش از تجهیزات پیشرفته بندری خریداری شده و وارد بندر چابهار شده است.

وی اظهار داشت: نخستین بخش از این تجهیزات شامل ۹ دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه‌ای بهمن‌ماه سال گذشته وارد بندر شد و دومین محموله شامل ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری ریچ استاکر، امتی استاکر و لیفتراک در اواخر شهریورماه سال‌جاری به بندر وارد، مونتاژ و آماده بهره برداری است.

آقایی عنوان کرد: کشتی حامل بخش سوم این تجهیزات که شامل 25 دستگاه کانتینر قطعات 2 دستگاه مکنده غلات می باشد، امروز مورخ 19 /7 /96 در بندر چابهار پهلو گرفته و فرآیند تخلیه و بارگیری کشتی مذکور در حال انجام می باشد.

آقایی خاطرنشان ساخت: با بهره‌برداری از فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری از 2.5 مییلیون تن به 8.5 میلیون تن افزایش و با نصب و راه‌اندازی این تجهیزات، توسعه و توان عملیاتی بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران افزایش چشمگیر یافته و امکان پهلودهی و تخلیه و بارگیری کشتی های سوپر پست پاناماکس را خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.