به گزارش دریافتی پنجشنبه شب ایرنا از دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در همایش دانش‌آموختگی طلاب مدرسه دینی نعمان‌بن‌ثابت ساربوگ از توابع شهرستان قصرقند تصریح کرد: اگر راه مناسبی برای نجات مسلمانان میانمار می‌بود، من خودم عازم این کشور می‌شدم.
وی با اظهار تاسف از نبود راه مناسب برای کمک به مسلمانان میانمار، خاطرنشان کرد: اگر برای رفتن به میانمار و کمک به مسلمانان مظلوم این کشور راه مناسبی وجود داشت بنده اولین نفری هستم که می‌رفتم.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان تصریح کرد: اگر کشور میانمار به ما نزدیک می‌بود و راه مناسبی هم وجود می‌داشت بنده به اتفاق شما مردم مسلمان و خداجوی این استان عازم میانمار ‌شده و برای نجات مسلمانان این کشور جان مان را فدا می کردیم.
وی افزود: بنده در مورد راه‌های رفتن به میانمار فکر کرده‌ام و حتی نقشه جغرافیایی این کشور را مورد مطالعه قرار داده‌ام، اما با توجه به اینکه بین ما و آنها چندین کشور حایل است، راه مناسبی که انسان بتواند به همراه امکانات، خود را به این کشور برساند وجود ندارد. البته ما از کشورهای اسلامی و سازمان‌های حقوق بشری خواسته‌ایم که برای نجات مسلمانان میانمار تلاش کنند.
وی خطاب به مسلمانانی که در کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر هستند گفت: از مسلمانانی که در کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر هستند می‌خواهیم به‌جای کشتن همدیگر، برای نجات مسلمانان میانمار اقدام کنند.
مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صدور پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب، بر رعایت حقوق اقوام و مذاهب تاکید کرد و اظهار داشت:
پس از صدور پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترین مقام کشور، دیگر کسی نمی‌تواند در زمینه عدم رعایت حقوق اقوام و مذاهب بهانه‌ای بیاورد.
وی افزود: حقوق قانونی جامعه اهل‌سنت بحمدالله پیگیری می‌شود زیرا ما معتقدیم مذاکره و راه‌های قانونی برای این منظور جواب می‌دهند، علما، نخبگان، دانشگاهیان، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان باید حقوق اهل‌سنت را مطالبه کنند و الحمدالله این کار از کانال‌های مختلف در حال انجام است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: وحدت و امنیت دو مقوله بسیار مهم و حیاتی‌ هستند که با رعایت حقوق همه مردم محقق می‌شوند، مقام معظم رهبری نیز در آخرین فرمان تاریخی شان مسئولان را موظف کرده‌اند که بین شیعه و سنی و اقوام تفاوتی قایل نشوند و حقوق همه را رعایت کنند.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.