سرهنگ یدالله ستوده شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه در ساعت 17 و 30 دقیقه در حدود 130 کیلومتری مسیر ایرانشهر به بم رخ داد.
وی ادامه داد: ماموران پلیس راه علت این حادثه را توجه نکردن راننده پژو 405 به جلو تشخیص دادند.
وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ و توجه نداشتن به جلو بیشترین دلایل وقوع سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان است.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان می توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با شماره 197 و هرگونه خبر یا اتفاق را به شماره 110 پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا برخورد شتر با خودرو های عبوری در این مسیر تاکنون سبب مرگ تعداد زیادی از هموطنان ما شده است.
شترها گاه به یکباره در جاده ظاهر می شوند البته اگر روز باشد که امکان دیدن شترها برای رانندگان راحتتر است اما بیشتر تصادف ها با شتر در شب رخ می دهد زیرا از یک طرف شترها مکانی راحتتر از آسفالت جاده برای استراحت پیدا نمی کنند و از سوی دیگر راننده تنها در فاصله چند متری متوجه وجود شتر در جاده می شود و زمان کافی برای کنترل خودرو ندارد.
گرچه طرح پلاک کوبی شترها و آموزش به مالکان به منظور جلوگیری از رها شدن این حیوانات در حاشیه راه ها در دستور کار ارگان های دست اندر کار در سیستان و بلوچستان است اما رانندگان نیز باید در عبور از محور های ارتباطی به ویژه در مکان هایی که تابلو هشدار دهنده وجود دارد دقت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه در شمال (زاهدان) و جنوب (ایرانشهر ) است.
7316**3213** خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.