رضا آزادمنش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 676 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.
وی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با سرعت70 کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زابل به سه هزار و 500 متر کاهش داد.
وی ادامه داد: با افزایش شیب فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور شاهد افزایش شدت وزش باد و گرد و خاک از امروز تا روز جمعه در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از امروز در نیمه شمالی این استان شاهد کاهش چهار تا هشت درجه ای دما خواهیم بود.
وی افزود: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 18 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان، خاش و زهک و حداکثر دما با 42 درجه بالای صفر مربوط به دلگان بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
این استان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.