معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همگرایی لازم برای حفظ خانواده از آسیب‌های فراروی صورت نگرفته و نیازمند برگزاری گفتگوهای ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار امشب در گفتگوی ملی احزاب پیرامون زنان و خانواده که با حضور معاونت سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در دفتر معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی گفتگوی ملی، بحث کردن در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، برنامه ششم توسعه و برنامه‌های دولت در سطوح استانی است .

ابتکار با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان اولین استانی است که گفتگوی ملی احزاب در آن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: خانواده یکی از مهمترین ارکان و ابعاد جامعه است.

وی افزود: با توجه به شرایط جهانی و اجتماعی و فرهنگی و فضای خاص هر منطقه، خانواده در فراز و نشیب‌های مختلفی قرار گرفته است.

ابتکار عنوان کرد: نقشه راه و سیاست‌های کلان خانواده تدوین شده اما بعضا به دلیل شرایط خاص هر منطقه و استان، همگرایی لازم برای حفظ خانواده از آسیب‌های فراروی آنان آن‌طور که باید صورت نگرفته و نیازمند برگزاری گفتگوهای ملی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده همچنین اذعان داشت: خانواده می‌تواند بهانه‌ای باشد تا همه نیروهای علاقمند به انقلاب و جمهوری اسلامی، اقوام و طوایف گرد هم آیند و درباره پیشگیری از آسیب‌های پیش روی خانواده بحث و تبادل نظر کنند.

وی افزود: نظام آموزشی فعلی به هیچ عنوان برای آموزش مهارت‌های زندگی کافی نیست و لازم است به‌منظور کاهش طلاق و پیشگیری از آسیب‌ها مشارکت ملی و همگرایی را بین تشکل‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی نهادینه کنیم تا در حوزه خانواده فعال شوند.

ابتکار با اشاره به دستاوردهای مثبت استان در زمینه بانوان و خانواده، افزود: مساله خانواده یک ضرورت است و برنامه زنان و خانواده باید در سطح استان تدوین شود.

در این نشست تعدادی از روسای طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی  به بیان مسائل و مشکلات بانوان در حوزه خانواده و نقش آفرینی آنان در جامعه پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.