به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی است که دانش آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: حدود 650 هزار دانش آموز تا کنون در مدارس سیستان و بلوچستان نام نویسی کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 700 هزار دانش آموز در 6 هزار و 800 مدرسه سال تحصیلی جدید خودشان را آغاز کنند.
وی تصریح کرد: 30 هزار کودک تا کنون در دوره پیش دبستانی در سیستان و بلوچستان نام نویسی کرده اند که مدارس این استان تا 70 هزار کودک در این مقطع ظرفیت پذیرش دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تمام پیش بینی های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید از جمله ساماندهی و آموزش نیروی انسانی در این استان اندیشیده شده است.
نخعی اظهار داشت: همچنین 200 هزار نفر ساعت آموزشی در شهریور برای کادر آموزشی سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
وی بیان کرد: 580 کلاس درس در قالب 122 مدرسه توسط اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان شهریور ماه امسال به فضاهای آموزشی این استان اضافه شده است.
وی تعمیر 500 مدرسه در سیستان و بلوچستان را از جمله اقدامات آموزش و پرورش این استان ذکر کرد و افزود: بیشتر مدارس این استان نیازمند آماده سازی و تعمیرات جزئی است.
وی تصریح کرد: 60 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

** توزیع 150 هزار بسته فرهنگی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 150 هزار بسته فرهنگی در اختیار دانش آموزان نیازمند این استان قرار گرفته است.
نخعی با قدردانی از کمک خیران و جامعه یاوران فرهنگی در حمایت از دانش آموزان محروم سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران(مستقر در زاهدان) امسال 60 هزار دانش آموز نیازمند این استان را زیر پوشش حمایتی خود قرار داده است.
وی تاکید کرد: این گونه اقدامات بسیار ارزشمند است زیرا شماری از دانش آموزان سیستان و بلوچستان به دلیل نداشتن وسایل مورد نیاز تحصیلی نمی توانند به مدرسه بیایند.
وی بیان کرد: جشن شکوفه ها 29 شهریور ماه با حضور 89 هزار دانش آموز کلاس اولی سیستان و بلوچستان در چهار هزار و 800 مدرسه برگزار شد.

*** پوشش 88 درصدی آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.
نخعی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در کشور نیز همچنان به 100 درصد نرسیده است اظهار داشت: مسئولان آموزشی سیستان و بلوچستان در تلاش هستند تا پوشش تحصیلی و شاخص های آموزشی را در این استان ارتقا دهند.
وی بیان کرد: با تلاش های دولت تدبیر و امید از مجموع 147 هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان بیش از 78 هزار نفر از آنان در قالب طرح عدالت آموزشی جذب مدارس شده اند.

*** کسب حدود 150 هزار رتبه زیر هزار توسط دانش آموزان سیستان و بلوچستان
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: براساس نتایج اولیه حدود 140 تا 150 هزار دانش آموز این استان در کنکور سراسری سال 96 موفق به کسب رتبه زیر هزار شدند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.