حمید طوقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با هدف بهبود و حفظ اشتغال اقدامات ارزنده ای را در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان در قالب ساماندهی اسکان و کوچ عشایر در دستور کار قرار داد.
وی بهسازی 76 دهنه چشمه، ساخت 13 باب استخر ذخیره آب، ساخت سه هزار و 700 متر کانال، حفر و تجهیز 76 حلقه چاه مالداری، ترویج لوازم گازسوز و انرژی نو به هزار و 782 خانوار عشایری را از جمله اقدامات دولت در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ساخت 28 باب منبع سنگ و سیمانی، خرید و تحویل هزار و 644 دستگاه تانکر کشنده و ثابت، آبرسانی سیار به 13 هزار نفر روز، ترویج و توزیع 2 هزار و 418 عدد آبشخور دام، تامین نهاده های دامی و کشاورزی به هزار و 700 خانوار، کمک به ساخت 9 واحد آغل دامی، برق دار کردن و تجهیز چهار حلقه چاه کشاورزی، ساخت 2 باب موتور خانه چاه آب شرب و مرمت 17 کیلومتر شبکه انتقال آب نیز انجام شده است.
مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: عشایر استان با جمعیت حدود 19 هزار خانوار دارای 900 هزار راس دام هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.