محمدعلی یوسفی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت های قهرمانی رزمی بانوان سیستان و بلوچستان با حضور250 ورزشکار از شهرستان های زاهدان، زابل، هامون، ایرانشهر و دلگان از دوم شهریور به مدت 2 روز در زاهدان برگزار شد.
وی با بیان اینکه ورزشکاران بانوی سیستان و بلوچستان در این دوره از رقابت ها در رشته های مبارزه آزاد و دفاع شخصی به رقابت پرداختند گفت: در مبارزات آزاد تیم زاهدان مقام نخست، ایرانشهر مقام دوم و زابل مقام سوم را کسب کردند.
وی افزود: همچنین در دفاع شخصی تیم دفاع ایرانیان زابل عنوان نخست، تیم نیوفول کتاکت زاهدان عنوان دوم و دفاع ایرانیان زاهدان عنوان سوم را کسب کردند.
رئیس هیات ورزش های رزمی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از هزار نفر در ورزش های رزمی به عنوان یک رشته پرطرفدار در استان فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و از انواع دفاع شخصی است و کمتر بر حمله تکیه دارد که این رشته یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی محسوب می‌ شود و بنیانگذار آن نیز، چوئی یونگ سول از کره جنوبی است.
در هاپکیدو از اطلاعات نقاط حساس عصبی، تکنیک‌های قفل مفصل، انواع فنون گلاویزی و پرتابی، ضربات مشت و لگد و سلاح‌های سنتی از جمله خنجر، شمشیر، طناب، نانچیکو، عصا و انواع چوب برای غلبه بر حریف استفاده می ‌شود.
افزون بر 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.