رسول راشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ماسک ها که 6 هزار عدد آن از نوع فیلترداره بود بین 2 هزار خانوار شمال استان توزیع شد.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با توجه به تقویت ناپایداری های جوی در نیمه شرقی کشور، شاهد تشدید سرعت وزش باد از پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در شهرهای شمالی استان هستیم.
مرتضی فرجی اظهار داشت: در این مدت اوج شدت وزش باد به 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت می رسد که در برخی نقاط به ویژه در زهک و هیرمند طوفان گرد و خاک و حرکت شن های روان را به دنبال دارد.
وی افزود: اختلال های موقت در تردد جاده های شمالی سیستان و بلوچستان از دیگر مشکلات بروز این پدیده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از بعدازظهر روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده نفوذ گرد و غبار به نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان منجر به کاهش دید در این مناطق خواهد شد.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آن به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazah
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.