عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ارتباط با دعوت نشدن مولوی عبدالحمید به مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر توضیح مجلس در خصوص دلیل دعوت نشدن مولوی عبدالحمید به مراسم تحلیف هستیم.

رضا باوفا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: بی تدبیری و کج سلیقگی رئیس و هیات رئیسه مجلس در عدم دعوت از مولوی عبدالحمید و دیگر چهره های مورد اعتماد و احترام اهل سنت به مراسم تحلیف قابل پذیرش نیست.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه توضیح داد: جامعه اهل سنت بارها با حضور پررنگ در انتخابات مختلف پایبندی خود را به نظام ثابت کرده، احترام به بزرگان اهل سنت حداقل انتظار و خواسته برادران و خواهران ماست.

باوفا درباره خواست و مطالبات اهل سنت توضیح داد: نمی شود فقط در زمان انتخابات و برای به دست آوردن رای و بالا بردن میزان مشارکت اهل سنت را خودی بدانیم اما بعد از انتخابات نگاه خودی و غیر خودی داشته باشیم.

وی همچنین درباره برخورد دیگر جریان های سیاسی با اهل سنت به امتداد گفت: اطلاع داریم در همین انتخابات کاندیداها و نمایندگان کاندیداهای جناح اصولگرا در مذاکره با بزرگان اهل سنت قول های بزرگی برای رفع برخی مسائل داده اند، این مسئله نشان می دهد نظام ظرفیت مناسب جهت تحقق شعار ایران برای همه ایرانیان را دارد اما اینکه چرا در چنین بزنگاه‌هایی چنین برخوردهایی می‌شود جای سئوال دارد.

باوفا افزود: به نظر می رسد برخی تلاش دارند از رای بالای اهل سنت به روحانی انتقام بگیرند با این حال منتظر توضیح مجلس و به خصوص رییس مجلس در خصوص دلیل عدم دعوت از مولوی عبدالحمید هستیم. هر چند میزبان مراسم تحلیف مجلس شورای اسلامی بوده و شنیدیم برخی اعضای دولت هم تلاشهایی برای دعوت از مولوی عبدالحمید داشته اند با این حال انتظار برخورد فعالانه تر دولت در این موضوع را داشتیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.