علی ملاشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین کاهش دما در این مدت با هفت درجه به زاهدان اختصاص دارد.
وی افزود: زاهدان با حداقل 16 درجه سانتی گراد و دلگان با حداکثر 46 درجه بالای صفر در شبانه روز گذشته به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
وی گفت: حداکثر سرعت وزش باد امروز در منطقه سیستان به 70 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید به سه هزار متر رسیده است.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شدت توفان همراه با گرد و خاک امروز در منطقه سیستان نسبت به روز گذشته کمتر شده که پیش بینی می شود این شرایط جوی تا اواسط هفته آینده در شمال استان تداوم داشته باشد.
ملاشاهی ادامه داد: از فردا تا روز جمعه سرعت وزش باد نسبت به امروز کمتر می شود اما از روز شنبه شاهد افزایش سرعت وزش باد همراه گرد و خاک خواهیم بود.
وی افزود: امروز برای نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و وزش باد را داریم که شدت آن برای نواحی غربی شامل محدوده شوره گز، بزمان و دلگان تا نزدیک سواحل بیشتر است به طوری که سرعت فعلی وزش باد در بزمان به 70 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.