غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی 50 میلیمتری و توفان 101کیلومتر بر ساعتی از پنجشنبه هفته گذشته تا اوایل هفته جاری به زیرساخت های شهری، واحدهای مسکونی و زمین های کشاورزی شهرستان ایرانشهر خسارت زد.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی مصوب شد وام با کارمزد چهار درصد و کمک بلاعوض برای مرمت و بازسازی منازل سیل زده ایرانشهر پرداخت شود.
وی افزود: با بسیج تمام امکانات استان به غیر از فوت یک کودک چهار ساله از بروز خسارت های جانی بیشتر ناشی از باران کم سابقه و طفیان رودخانه ها در این شهرستان در جنوب استان جلوگیری شد.
وی تصریح کرد: بارندگی و توفان به 15 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط برق و شبکه آب 50 روستا در حوزه ایرانشهر خسارت وارد کرد که با تلاش تیم های برق و آب مشکل برطرف شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان بخش های مختلف در حال جمع بندی خسارت های ناشی از سیل و توفان در ایرانشهر هستند که پس از جمع بندی کامل نسبت به تخصیص اعتبار برای جبران خسارات اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تا دیروزسبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیره در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمامی راههای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان باز است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7314**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.