به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی دوشنبه شب در همایش توجیهی حجاج تمتع سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسلمانان دارای یک جریان واحد به نام حج هستند و حج کانون وحدت امت اسلام در مقابل استکبار جهانی است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: حج ظرفیت جهانی کردن اسلام را دارد و مسلمانان برای رسیدن به این هدف باید از تفرقه دوری کنند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: متاسفانه به دلیل وجود تفرقه در بین امت اسلام تا کنون از ظرفیت حج برای جهانی شدن اسلام به خوبی استفاده نشده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در صدد بر آمد تا ظرفیت جهانی شدن حج را احیا کند اما دنیای استکبار و عربستان سعودی از این کار جلوگیری کردند.
آیت الله سلیمانی گفت: قبل از اینکه حج به طور کامل در اختیار استعمارگران قرار بگیرد باید حج را آزاد کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اسلام برای جهانی شدنش حج را انتخاب کرد و باید از این ظرفیت بالقوه به بهترین شکل در این مسیر بهره گرفت.
عضو خبرگان رهبری افزود: دنیای استکبار به دنبال این است تا فرهنگ پوچ و توخالی خودش را بر جهان اسلام تحمیل کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: دنیای استکبار می خواهد فرهنگ غنی اسلامی را در بین مسلمانان کم رنگ کند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: نظمی که در بین حجاج ایرانی در هنگام برگزاری مراسم حج وجود دارد در بین سایر حجاج کشورهای اسلامی مشاهده نمی شود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی بیان کرد: مردم شیعه و سنی با حفظ وحدت و سراسر خوشحالی مراسم حج امسال را به جای می آورند.
وی بیان کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر می کنیم که برای برگزاری حج برنامه ریزی های فراوانی انجام دادند.
وی افزود: مکه سرزمین مقدسی است که مورد احترام تمام ادیان الهی قرار دارد.
وی تاکید کرد: مسلمانان در هنگام برپایی مراسم حج تمام توجه خودشان را به عبادت و راز و نیاز با پروردگار متعال معطوف کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: رفتن حجاج به بازارهای رنگا رنگ و توجه به امور دنیوی، آنان را از درک معنویات حج محروم می سازد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.