به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با رئیس و کارکنان قوه قضاییه بر اصل امر به معروف و نهی از منکر و پرچمداری و حمایت از حقوق مشروع مردم از سوی دستگاه قضایی تاکید کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است، علاوه بر حمایت از حقوق مشروع مردم حمایت از حقوق آمران به معروف و ناهیان منکر را بسیار مهم برشمردند و فرمودند قوه قضاییه ملزم به دفاع و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز است.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به عنوان دلسوزان منافع کشور مورد حمایت قرار گیرند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: اگر کسی قانون گرا و پایبند به قانون اساسی کشور باشد باید برای احیای اصل مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند و دل بسوزاند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: قوه قضاییه باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک امر دینی و ضروری و به عنوان یک اصل بسیار مهم در قانون اساسی در برنامه های خود قرار دهد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید درباره مسئولان نیز انجام شود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند قوه قضاییه باید به پرونده هایی که به حقوق عموم مردم مربوط می شود به خوبی ورود پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی فقط برای رفع خصومت ها میان مردم نیست بلکه دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور برای حسن انجام قوانین جامعه به وجود آمده است.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: وظیفه قوه قضاییه دفاع از حقوق مشروع مردم و مخالفت با مخالفان و معارضان در جامعه است تا حقوق مشروع مردم حفظ شود.
عضو خبرگان رهبری افزود: تلقی عموم مردم از دستگاه قضایی به عنوان یک نیروی قوی، مستقل و عین حال نجات بخش و آرامش بخش است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شعاع وظایف قوه قضاییه آنقدر وسیع است که مسائلی از جمله انتخابات، ریزگردها به عنوان یک مساله زیست محیطی و تهدید کننده و بورسیه ها نیز به عنوان یک مساله علمی را نیز در بر می گیرد.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری وظایف قوه قضاییه را فراتر از مسائل داخلی عنوان کردند و فرمودند با توجه به افسانه تراشی دنیای استکبار قوه قضاییه باید در برابر اشاعه پراکنی دشمنان به دفاع از انقلاب اسلامی برآید و از حقوق مردم دفاع کند.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری نباید بنشینیم تا اگر دشمن حمله کرد دفاع کنیم بلکه در برخی موارد مانند دفاع از حقوق بشر باید به صورت مهاجمانه به خاک دشمن ورود پیدا کرد.
آیت الله سلیمانی گفت: دستگاه قوه قضاییه پرچمدار دفاع از حقوق مشروع مردم است و نگاه آن نسبت به همه اقشار جامعه باید یکسان باشد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: هدف معظم له از این فرمان حمایت از تولید داخلی بود تا امروز شعار اقتصاد مقاومتی محقق شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امر اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد مناسب از سوی نیروهای انتظامی با قاچاقچیان تاکید کردند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: قاچاق مواد مخدر نیز یک مساله بسیار مهم در جامعه است به طوری که افزایش تدریجی کشت، تولید و انبار مواد مخدر در افغانستان برای ایران اسلامی به عنوان راه انتقال این مواد مشکل ساز شده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با سوء استفاده از مشکلات اجتماعی درون کشورمانند بیکاری مواد مخدر را وارد زندگی مردم کند.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری درباره مساله اعتیاد فرمودند اعتیاد جزو نخستین معضلات اجتماعی است که باید توجه ویژه در این باره صورت گیرد.
8006**3213خبرنگار: نرگس تیموری **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.