به گزارش ایرنا عباس آخوندی روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بسیار زیادی است و از این ظرفیت ها باید در راستای توسعه همه جانبه استان استفاده کرد.
وی ادامه داد: برای توسعه سیستان و بلوچستان باید علاوه بر افزایش نرخ بهره وری و سرمایه گذاری، نگاه فرا منطقه ای داشت و برنامه ریزی نیز با همین نگاه انجام شود زیرا حوزه توسعه سیستان و بلوچستان در تمدن ایران تا شبه قاره هند می رسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: روابط تجاری و اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه ای باید تقویت شود.
آخوندی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در موقعیتی قرار دارد که باید ارتباطات فرامنطقه ای داشته باشد.
وی بیان کرد: دسترسی سیستان و بلوچستان به آبهای آزاد و دریای عمان بهترین ظرفیت برای توسعه تجارت این استان است.
وی گفت: زمانی خط ریلی چابهار - زاهدان - زابل - سرخس سودمند است که با کشورهای شبه قاره هند و جاده ابریشم متصل باشد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: باید به توسعه سیستان و بلوچستان نگاه فرامنطقه ای داشت که برای تحقق این امر یک برنامه پنج ساله در حوزه حمل و نقل این استان پیش بینی شده است.
آخوندی اظهار داشت: در چهار حوزه توسعه حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی سیستان و بلوچستان چهار برنامه پنج ساله منطقه ای تهیه شود.
وی بیان کرد: موافقت اصولی برای ساخت فرودگاه چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان صادر و زمین مورد نیاز برای این پروژه شناسایی شده است که بزودی پیمانکار آن مشخص می شود.
وی ادامه داد: برای ساخت فرودگاه چابهار 2 هزار هکتار زمین در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در برنامه پروازی فرودگاههای سیستان و بلوچستان باید کشورهای حوزه دریای عمان، پاکستان و افغانستان قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ها و برنامه های مهمی در حوزه های تجارت گردشگری، زیرساخت، حمل و نقل، انرژی و گاز در سیستان و بلوچستان انجام شده و شاخص ها و گزارشات مثبت تلقی می شود.
به گزارش ایرنا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اتفاق معاونان و شماری از مدیران این وزارتخانه و معاون سازمان برنامه و بودجه امروز /پنجشنبه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال استاندار و مدیران استان قرار گرفت.
شرکت در نشست شورای راهبری اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان و نشست ستاد بازآفرینی شهری استان، بازدید از حاشیه شهر زاهدان و راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان از جمله برنامه های روز نخست سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان است.
بازدید از بزرگراه زاهدان - زابل و زاهدان - بم و باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان از جمله برنامه های روز دوم سفر عباس آخوندی به سیستان و بلوچستان است.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3213**6081خبرنگار: اکبر نوری**انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.