رسول خادم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری رقابت های بین المللی کشتی جام یادگار امام (ره) فرصت خوبی برای معرفی چابهار در سطح ملی و بین المللی بود.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار فرصت مناسبی را برای برگزاری مهمترین رویداد ورزشی در رشته کشتی ایجاد کرد و این تعامل خوب مدیریتی تیم اجرایی منطقه آزاد چابهار می تواند آغاز ورود سایر فدراسیون ها به این منطقه باشد.
وی بیان کرد: برگزاری رقابت های ملی و بین المللی در منطقه ای نظیر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان توجه مسئولان کشوری را به این منطقه جلب می کند.
رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار تشک کشتی که برای رقابت های کشتی روز گذشته در منطقه آزاد آماده شده بود به شهرستان چابهار و مناطق همجوار کنارک و نیکشهر به صورت رایگان اهدا می شود.
خادم از تجهیز چهار باشگاه کشتی و برگزاری اردوهای بستر سازی تیم کشوری نونهالان در چابهار خبرداد و افزود: سیستان و بلوچستان نیازمند حمایت بیشتر در رشته های مختلف ورزشی از جمله کشتی است.
وی از میزبانی خوب سازمان منطقه آزاد چابهار برای برگزاری رقابت های بین المللی کشتی جام یادگار امام (ره)قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یادگار امام (ره) روز چهارشنبه با حضور اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با شرکت 18 تیم از 15 کشور در سالن ورزشی وَرنا منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
دیدار فینال رقابت های کشتی آزاد 2 تیم منطقه آزاد چابهار و روسیه با نتیجه 5 بر 5 به پایان رسید اما با توجه به امتیاز مثبت بیشتر (24 به 19)، تیم روسیه به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کرد.
همچنین در دیدار رده بندی تیم آذربایجان با نتیجه 6 بر 4 تیم ایران c را شکست داد و مقام سومی را از آن خود کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.