به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی جمعه شب در گردهمایی سالانه سران، معتمدان و ریش سفیدان قبایل و طوایف سیستان و بلوچستان در زاهدان خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم اظهار داشت: خدا را شکر بر مبنای اخلاق، رفتار شما سران و بزرگان طوایف بسیار کریمانه است که واقعا جای تشکر دارد.
امام جمعه زاهدان افزود: وجود عالم دینی بی طرف، آدم با نفوذ که حرفش در قوم و قبیله اش مشتری داشته باشد و اطبا جزو ضرورت های جامعه است و در صورت نبود این سه سرمایه جامعه دچار هرج و مرج می شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: امروز در این استان شاهدیم که اگر در یک طایفه ای تخلفی انجام شود قبل از اینکه دستگاه قضایی را وارد کنیم، خانواده و قبیله برای حل مشکلات وارد میدان می شوند.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان و ایران اسلامی شاهد برادری، اخوت، صمیمت، دوستی و محبت میان طوایف هستیم که همیسن مساله تضمین کننده امنیت است.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: دین داری، عزت نفس، دلسوزی برای مردم و تلاش برای انجام کارهای پایدار مهمترین ویژگی های سران، معتمدان و ریش سفیدان قابل و طوایف است به طوری که خانه های آنان باید به محلی برای رفع مسائل و مشکلات مردم تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رئیس طایفه باید برای اعضای طایفه دل بسوزاند و درشت خو، خشن و بداخلاق نباشد.
امام جمعه زاهدان افزود: هر یک از روسای طوایف در سیستان و بلوچستان باید سعی کند سرمایه های سرگردان در میان قبیله و طایفه خود را مدیریت و به سمت ایجاد واحدهای تولیدی هدایت کند.
به گزارش ایرنا سران، معتمدان و ریش سفیدان قبایل و طوایف سیستان و بلوچستان در پایان این گردهمایی در ضیافت افطار نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شرکت کردند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.