عبدالرحیم کردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین مشکل توسعه نیافتگی گردشگری در چابهار پرداخت هزینه های سنگین در مسافرت های هوایی است که این امر سبب شده تا بسیاری از گردشگران کشور نتوانند به این منطقه بکر و دیدنی سفر کنند.
وی افزود: چابهار از مراکز جمعیتی کشور فاصله زیادی دارد و یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این منطقه مسافرت هوایی است.
وی ادامه داد: برای کاهش گرانی سفر به چابهار باید بخش خصوصی و دولت گام های مثبتی را بر دارند تا همانند سایر مناطق کشور نظیر کیش هزینه های بلیط هواپیما را به کمتر از یک میلیون ریال و 500 هزار ریال کاهش دهند.
وی بیان کرد: مذاکراتی با سرمایه‌ گذاران و ایرلاین‌ های مختلف انجام شده تا بسته‌ های پیشنهادی را برای سفر به چابهار تهیه و بتوانیم هزینه ‌های سفر به این منطقه را کاهش دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: جذب گردشگر داخلی و خارجی علاوه بر توسعه گردشگری در ایجاد اشتغال محلی نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
کردی افزایش خطوط مسافری دریایی را یکی از راههای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر در چابهار عنوان کرد و افزود: راه اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار، کیش، قشم و کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات می تواند صنعت گردشگری را در این منطقه متحول کند.
وی دوبانده کردن راهها و جاده های ترانزیتی چابهار- جاسک - بندرعباس، راه ترانزیتی چابهار- نیکشهر - زاهدان را خواستار شد و افزود: این اقدام به جابجایی آسان کالا و مسافر نیز کمک شایانی می کند.
وی بیان کرد: چابهار بیش از 200 جاذبه تفریحی، گردشگری، تاریخی، دیدنی و باستانی دارد که می تواند جذابیت خاصی برای علاقمندان به طبیعت و سفر داشته باشد.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار امسال مدیران بیش از 45 تورگردانان مطرح کشوری را دعوت و از جاذبه های گردشگری دیدن کردند که این می تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: مطالعات خوبی در رابطه با رونق گردشگری با همکاری و مشارکت جوامع محلی و مردم در این منطقه انجام شده است تا بتوان با جذب گردشگر صنایع دستی نظیر سوزن دوزی، سکه دوزی و غذاهای محلی را به آنان عرضه کرد.
کردی آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار را خواستار شد و افزود: فرودگاه کنارک نظامی و ظرفیت پذیرش حجم بالای مسافر را ندارد و نباید چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و دارای منطقه آزاد فاقد فرودگاه باشد.
وی ادامه داد: چابهار به عنوان شهر تجاری و اقتصادی فاقد فرودگاه است و هم اینک مسافران و گردشگران برای ورود به چابهار از فرودگاه نظامی کنارک استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.