به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز جمعه در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان خاش گفت: شرکت در نماز جمعه وظیفه ای همگانی بوده که باید برای ادای فریضه بزرگ دینی حضور پیدا کنند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: برگزاری جلسات رفاقت، صمیمیت، وحدت، برادری، عزت، کرامت دینی و احترام به یکدیگر در این منطقه بسیار ستودنی و قابل تقدیر است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و تعامل مسئولان و علما در نشست های وحدت و همبستگی در شهرستان خاش قابل تقدیر است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به انتخابات بیان کرد: شکل گیری یک حماسه پرشور و حداکثری و مشارکت بالای 90 درصدی مردم خاش در عرصه انتخابات و حضور بانوان در صحنه ابهت اسلام را به جهانیان نشان داد.
آیت الله سلیمانی گفت: جای خوشحالی است که زنان و مردان برای تعیین سرنوشت خودشان در صحنه حاضر هستند و طلسم های شیطانی را در هم شکسته اند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم روی کار می آید بنابراین باید مورد حمایت همه مردم باشد.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: همگان باید پیرو رهنمودهای ارزشمند امام راحل(ره) و رهبری باشیم و از دولت حمایت کنیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: آگاهی و بصیرت در عصر کنونی به حدی رسیده که به خوبی مشاهده می شود اقشار مختلف جامعه برای توسعه میهن اسلامی تلاش می کنند.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: تریبون نماز جمعه باید کانون وحدت باشد و هیچ فردی اجازه ندارد از این جایگاه دولت را تخریب کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: جایگاه نماز جمعه بسیار ارزشمند و برجسته است و باید مصالح نظام در آن بیان شود.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: براساس توصیه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه باید به مشکلات بیکاری، اشتغال و تولید پرداخته شود و به توسعه منطقه کمک کنیم.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: تلاش همه مسئولان باید برای توسعه زیرساختها و رونق فعالیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری معطوف شود.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: خاش نگین تولید محصولات کشاورزی و دامی است بنابراین باید روی این ظرفیت کار شود.
فرماندار خاش نیز در این مراسم گفت: تلاشهای وحدت آفرین علما، ائمه جمعه و جماعات سبب تحکیم وحدت، همدلی در جامعه و عاملی برای توسعه، رشد و آبادانی کشور شده است.
محمد اکبر چاکرزهی از حضور حماسی و پرشور اقشار مختلف مردم در انتخابات و حمایت قاطع از دکتر روحانی قدردانی کرد.
وی بیان کرد: دکتر روحانی با رای بالای 23 میلیونی مردم به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری کشور انتخاب شد.
وی ادامه داد: مردم خاش در این دوره از انتخابات مشارکت 93 درصدی داشتند که جا دارد از حضور پرشور مردم در انتخابات قدردانی کنم.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام محمد حسین میری امام جمعه فقید خاش گفت: این عالم بزرگوار محور وحدت، همگرایی، دلسوز و مورد احترام مسئولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی بودند.
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امامان جمعه و جماعات همواره حامی مسئولان و کارگزاران نظام هستند و در راستای خدمت رسانی به مردم یاری گر دولت بوده اند.
حجت الاسلام غلامرضا عباسی اظهار داشت: همه اقشار جامعه موظف هستند برای تامین منافع مردم با دولتمردان همکاری کنند.
وی تاکید کرد: امام جمعه جدید خاش فردی توانمند و دلسوز است و خدمات ایشان قطعا سبب خیر در جامعه خواهد شد.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز با اشاره به اشتراکات مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ در استان سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان ایران از وحدت و همبستگی ملت بزرگ ما هراس دارند.
مولوی محمد علی شهنوازی اظهار داشت: با وجود وحدت، اتحاد و یکپارچگی مردم دشمنان انقلاب اسلامی نمی توانند به اهداف شوم خود برسند.
وی از حضور پرشور و حماسی مردم شیعه و سنی و مسئولان برای حفظ امنیت قدردانی کرد.
وی نقش علما را برای خنثی سازی توطئه های دشمنان مهم و ارزنده توصیف کرد.
امام جمعه اهل سنت خاش گفت: مرحوم حجت الاسلام میری فردی از تبار قوم بلوچ و بسیار دلسوز بودند که در دل مردم جای گرفتند.
مولوی شهنوازی اظهار داشت: قطعا امام جمعه جدید خاش نیز یکی از ارکان مهم وحدت در این منطقه خواهند شد.
امام جمعه جدید شهرستان خاش گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، دین و معنویت در جامعه حاکم است.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان امری واجب و فریضه ای مهم از جایگاه و ارزش بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است.
وی بیان کرد: با حمایتها و مجاهدتهای آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و تمام دلسوزان نظام جمهوری اسلامی شاهد پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب در این منطقه هستیم.
وی تاکید کرد: حمایتهای قاطع مردم از دولتمردان و شکل گیری حماسه شور و بیداری سبب توسعه کشور در ابعاد مختلف می شود.
وی ضرورت توجه به نیازهای جوانان، تلاش برای تحقق شعار سال، کمک به حل مشکلات اقتصادی، کاهش معضلات بیکاری و رونق دادن به تولید را متذکر شد.
وی افزود: فرماندار و مسئولان دولتی شهرستان خاش در سایه اصول نظام و رهنمودهای رهبری مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد حسن میری امام جمعه فقید شهرستان خاش بر اثر عارضه قلبی صبح روز 30 بهمن 1395 در بیمارستان زاهدان دارفانی را وداع کرد.
مرحوم حجت الاسلام میری در سال 1340 در روستای شیب آب زابل دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در این شهرستان به پایان رساند.
این روحانی فقید قریب به 2 دهه به عنوان امام جمعه در شهرستان خاش فعالیت داشت و در مباحث آموزش قرآن کریم، احادیث نبوی (ص) و احکام دینی توانا بود.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان از سال 1388تا کنون امام جمعه شهرستان سروان بوده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.