ایرج ضاربان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور قطع با این مجوز تا روزهای آینده شاهد کلنگ زنی یکی از بزرگترین پروژه های درمانی جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
وی افزود: این اقدام نشان از تدبیر بالای مقام عالی وزارت و ایجاد موج امید در میان مردم شریف زیر پوشش علوم پزشکی ایرانشهر دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید، انقلابی بزرگ در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.
ضاربان اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت 305 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 2 هزار و 182 میلیارد ریال در حوزه زیر پوشش این دانشکده در جنوب سیستان و بلوچستان به اجرا در آمده که 144 طرح آن افتتاح شده و 100 طرح نیز برای هفته دولت آماده بهره برداری است.
وی تصریح کرد: افزایش پزشکان عمومی از حدود 25 نفر به 120 نفر و پزشکان متخصص از 40 نفر به 70 نفر و در نظر گرفتن پزشک برای همه مراکز بهداشتی درمانی از جمله تحولات بزرگ در حوزه بهداشت و درمان منطقه در کنار توسعه زیر ساخت ها به حساب می آید.
وی گفت: 800 هزار نفر از مردم جنوب سیستان و بلوچستان شامل شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش این دانشکده قرار دارند.
به گزارش ایرنا اجرای طرح تحول سلامت از سال 93 با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، برقراری عدالت در دسترسی آسان به خدمات سلامت و بهبود کیفیت خدمات با هشت محور کاهش پرداختی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان های دولتی، ترویج زایمان طبیعی، راه اندازی اورژانس هوایی و حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند در سیستان و بلوچستان نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته به گونه ای که به گفته بسیاری از کارشناسان سبب انقلابی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این استان محروم شده است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.