به گزارش ایرنا هوشنگ ناظری روز دوشنبه با حضور در محل تمرین امید آرامی و کشتی گیران زابل افزود: با وجود تمام محدودیت ورزشی که در این شهرستان بود عباس آرامی توانست امید آرامی را تا این مرحله برساند و این افتخاری برای منطقه، استان و ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه کشتی با اعتقادات ایرانیان گره خورده است افزود: کشتی گیران با بهره گیری از مرام امام علی(ع) و پوریا ولی در شجاعت و بزرگمردی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
وی بیان کرد: اخلاق، انسانیت و مرام از جمله ویژگی های یک پهلوان است بنابراین تمام ورزشکاران باید این خصوصیات را داشته باشد.
وی از حضور پهلوان رحیم علی آبادی در شهرستان زابل تقدیر کرد و گفت: حضور این پهلوان سبب شناسایی استعدادهای منطقه در ورزش کشتی و جلب توجه فدراسیون کشتی کشور به این منطقه می شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه زابل پهلوان رحیم علی آبادی را از سرمایه های کشتی ایران دانست و اظهار داشت: استفاده از تجربیات این پهلوان سبب شتاب در پیشرفت کشتی منطقه و استان سیستان و بلوچستان می شود.
ناظری افزود: زمانی که پرچم و سرود مقدس جمهوری اسلامی در کشورهایی که دولت آنها چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارد به احتزاز در می آید و نواخته می شود اقتدار کشور را به رخ آنها می کشاند.
به گزارش ایرنا در این آیین از سوی جامعه کشتی گیران سیستان و بلوچستان از پهلوان رحیم علی آبادی با اهدای نخستین جام انیمیشن دنیا، بشقاب های سفالی شهرسوخته و تابلو عکس تجلیل شد.
همچنین از حامد غلامی خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی به پاس تلاش در حوزه ورزش زابل از سوی معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، رئیس ورزش و جوانان و پهلوان رحیم علی آبادی تقدیر شد.
رحیم علی آبادی از روز شنبه هفته جاری با سفر به منطقه سیستان به مدت سه روز کشتی گیران زابل را با فنون مختلف کشتی آشنا و آموزش داد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایات نیمروز و فراه افغانستان هم مرز است.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.