علیرضا نخعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانی سند 2030 یونسکو است که در قالب 19 ماده تهیه شده و کشورهای جهان توافق کرده اند که شاخص های آموزشی خود را به حد مطلوب برسانند.
وی افزود: قبل از این سند نیز آموزش و پروش جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای قرار دادن فرصت تحصیل، تعلیم و تربیت در اختیار تمامی فرزندان این سرزمین بود که توفیقات زیادی نیز در این زمینه کسب کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این سند در واقع میثاق و تعهد جهانی است که کشورهای عضو سازمان یونسکو متعهد می شوند که پوشش تحصیلی را در همه جا گسترش دهند تا همه از فرصت برابر آموزشی بهره مند شوند.
وی گفت: ایرادی که برخی افراد از این سند می گیرند این است که مطالبی این سند دارد درباره اینکه رشد اجتماعی و تقویت روحیه جمعی و نیل به سمت دهکده جهانی یک نوع همگرایی بین ملت های مختلف در زمینه آموزش است.
نخعی افزود: وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در زمان امضای این سند می نویسد که امضا و تعهد ما منوط به رعایت موازین فرهنگی، اعتقادی و ارزش های حاکم بر جامعه ایران است و ما به این شرط می پذیریم.
وی افزود: این بحثی که هم اینک مطرح می شود که محتوای این سند بی کم و کاست در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود به طور قاطعانه این طور نخواهد بود به گونه ای که مطلقا آموزه های غربی و غیر دینی جایگاهی در آموزش و پرورش ایران ندارد و نخواهد داشت.
وی افزود: امضای سند بجز فرصت های برابر آموزشی برای همه فرزندان ایران، توسعه شاخص ها، گسترش پوشش تحصیل و تعلیم و تربیت برای جمهوری اسلامی ایران هیچ تعهد دیگری ایجاد نکرده و ما خود را به هیچ وجه به برنامه دیگری غیر از مواردی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده، ملزم نمی دانیم.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بر استقرار سبک زندگی ایرانی اسلامی و مناسبات دینی و اعتقادی و ارزش های الهی استوار است همواره مورد توجه بوده و هست.
وی ادامه داد: تمام همّ و غمّ و برنامه ریزی های کاری آموزش و پرورش حول سند تحول بنیادین قرار دارد.
نخعی افزود: از این نظر هیچ گونه نگرانی در آموزش و پرورش وجود ندارد و همه بحث هایی که مطرح می شود متاسفانه فضاسازی برای سوءاستفاده از احساسات پاک مردم است و می توان گفت در شرایط انتخابات طرح این قبیل مسائل و شایعات یک سوء استفاده غیر منصفانه و غیر اخلاقی بیش نیست.
7316 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.