دراین مطلب آمده است: ساعت 20 است، تعداد زیاد تماشاچیان در سالن چندمنظوره ورزشی شهرداری زاهدان حکایت از استقبال خوب از رقابت های جام شوراها دارد، آن ها با اشتیاق روی سکوها نشسته اند و بازی فینال این مسابقات را که میان تیم های شهرداری مرکز و حبل المتین در حال انجام است تماشا می کنند، اینجا هیجان موج می زند... در قسمتی از سالن هم بازیکنان اضافه دو تیم در حال گرم کردن خود هستند تا شاید در ادامه بازی به یاری تیمشان فراخونده شوند، مسابقه در حالی به لحظه های پایانی می رسد که بازیکنان دو تیم با جدیت تلاش خود را برای باز کردن دروازه حریف انجام می دهند، چرا که تابلوی امتیازات نتیجه 2 بر 2 را نشان می دهد و قرار است پیروز مسابقه، جام قهرمانی را بالای سر بگیرد. حملات 2 تیم بی امان است و هر لحظه امکان تغییر نتیجه بازی وجود دارد اما هر چه تلاش می کنند بی فایده است و در نهایت وقت قانونی این رقابت با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان می رسد و بازی به وقت اضافه کشیده می شود. انگار دروازه ها در وقت اضافه هم قرار نیست باز شود تا بازیکنان تیم قهرمان جشن پیروزی بگیرند، از چهره مربی ها و بازیکنان نیمکت نشین دو تیم می توان فهمید که چه احساسی دارند و چگونه لحظه شماری می کنند تا نتیجه بازی فینال مشخص شود، هر گاه که تیم حریف حمله می کند نفس مربیان تیم مقابل در سینه حبس می شود اما گویا قرار است به تماشای ضربات پنالتی هم بنشینیم. بالاخره دقایق اضافه به پایان می رسد و بازیکنان دو تیم باید آماده پنالتی زدن باشند، بر هیجان طرفداران دو تیم و البته مربیان و بازیکنان افزوده می شود، شور و شوق خاصی در سالن حاکم است و تماشاچیان با صدایی بلند و تشویق هایشان از تیمی که طرفدار آن هستند حمایت می کنند تا این که در ضربات پنالتی «حبل المتین» 3بر2 و در مجموع 5بر4تیم شهرداری مرکز را شکست می دهد و جام قهرمانی را ازآن خود می کند، مربیان و بازیکنان تیم قهرمان نیز به میدان می آیند و جشن قهرمانی شان آغاز می شود...
بهانه ای برای دورهمی کارمندان
یکی از بازیکنان حاضر در این رقابت ها می گوید: از تیم های حاضر برای شرکت در این مسابقات هیچ حق ورودی دریافت نشد که این یکی از مزایای این رقابت هاست، تهیه کفش، لباس و تامین هزینه های جاری نیز بر عهده ادارات شرکت کننده بود که مجموع این شرایط سبب شد استقبال بازیکنان نیز از چنین مسابقاتی بیشتر شود.
«کیخا» ادامه می دهد: همان طور که انتظار داشتیم بازی ها با برنامه ریزی انجام شد و در هیچ کدام از این شب ها شاهد نابسامانی و ناهماهنگی نبودیم، مسابقات در زمان مشخص شده برگزار شد و استقبال تماشاچیان هم خوب بود.
به گفته وی خارج از همه مزایای مسابقات ورزشی برای کارکنان دولت آن هم در ساعات فراغت از کار روزانه، این رقابت ها سبب شد که ورزشکاران علاقه مند به فوتسال که از کارمندان دستگاه های اجرایی مختلف بودند بتوانند دور هم جمع شوند و لحظات شاد و سالمی را دور از مشغله های کار و زندگی در کنار هم سپری کنند، در این مسابقات برد و باخت مهم نیست چرا که تاثیر آن بر روحیه شرکت کنندگان اهمیت زیادی دارد.
وی اظهار می کند: در این رقابت ها همه حرمت یکدیگر را حفظ کردند، همه چیز متناسب با شان شرکت کنندگان بود، فضای سالن، نور، سیستم های سرمایشی، تدارکات، پذیرایی و هدایا هم خوب و مناسب بود.
اعتراضی نبود
یکی دیگر از فوتسال دوستان حاضر نیز می گوید: در این مسابقات شاهد اعتراض هیچ تیم و بازیکنی نبودیم چرا که رقابت ها طبق برنامه ریزی برگزار شد، استقبال تیم ها و تماشاچیان هم بسیار خوب بود.
«محمدزهی» تصریح می کند: برگزاری مسابقات فوتسال بدون تماشاچی هیچ لذتی ندارد، به خصوص برای تیم های حاضر در میدان چرا که با تشویق هوادارانشان می توانند با انرژی بیشتری به پیروزی بیندیشند و توپ های بیشتری وارد دروازه حریف کنند. خرسندیم مردم ورزش دوست زاهدان از این دوره خوب استقبال کردند و تیم های مدنظرشان را مورد تشویق و حمایت خود قرار دادند.
وی اضافه می کند: با توجه به این که ورزش به کارمندان شادی و نشاط، روحیه، سلامتی، احساس خوب کامیابی را هدیه می دهد و سبب افزایش تحمل بدن و اعتماد به نفس، کاهش و کنترل انواع بیماری ها می شود برگزاری مسابقات ورزشی آن ها را از فضای خشک و خسته کننده بیرون می آورد.
وی می افزاید: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی برگزاری مسابقات و همایش های ورزشی را در برنامه ریزی ها و تقویم سالیانه خود داشته باشند تا علاوه بر تاثیر در روحیه کارکنانشان، افزایش کارایی آن ها و رضایتمندی ارباب رجوع، ورزش در جامعه توسعه پیدا کند و مردم بیشتری جذب فعالیت های جسمانی شوند، همچنین ادارات مختلف می توانند غیر از ایام خاص نیز مسابقاتی را برگزار کنند و ورزش جزو اولویت های آن ها باشد.
«حبل المتین» قهرمان شد
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان درباره این رقابت ها می گوید: مسابقات فوتسال به مناسبت گرامیداشت روز شوراها با همکاری شهرداری و با حضور 8 تیم از ادارات مختلف در دو گروه 4 تیمی از 10اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در سالن شهرداری برگزار شد.
«عباس شیبک» می افزاید: در گروه A این مسابقات تیم های حمل و نقل و ترافیک، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و حبل المتین و گروه B شهرداری مرکز، معماری و شهرسازی، شهرداری منطقه 5 و اداره مالیات و دارایی رقابت کردند و در نهایت تیم حبل المتین جام قهرمانی این دوره را به خود اختصاص داد.وی ادامه می دهد: تیم حبل المتین در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 از سد «امورمالیاتی» گذشت و فینالیست شد، شهرداری مرکز هم دو بر یک حمل ونقل را شکست داد و به فینال راه یافت، به این ترتیب دو تیم فینالیست برای اول شدن و گرفتن کاپ قهرمانی به مصاف هم رفتند تا این که در دور نهایی پس از برگزاری دو نیمه نفس گیر نتیجه مسابقه 2 بر 2 مساوی شد و پس از وقت اضافه کار به ضربات پنالتی کشید، در نهایت «حبل المتین» توانست 5 بر4 تیم شهرداری مرکز را شکست دهد و جام قهرمانی را ازآن خودکند.
به گفته وی تیم های حمل و نقل و امورمالیاتی هم در مسابقه رده بندی برای کسب جایگاه سوم رقابت کردند که در نهایت «حمل ونقل» توانست دو بر صفر «امور مالیاتی» را شکست دهد و جایگاه سوم این دوره از رقابت ها را به نام خود ثبت کند.
وی درباره تیم قهرمان می گوید: «حبل المتین» تیمی متشکل از چهره های ورزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود و هدف از تشکیل آن این است که همه گروه ها دور هم جمع شوند و بدون دغدغه رقابت کنند، همچنین تقویت وحدت قومی و مذهبی از دیگر اهداف راه اندازی این تیم است.
شیبک با بیان این که «حبل المتین» خودجوش تشکیل شده و همه امور مالی آن از طریق کمک های مردمی تهیه می شود اظهار می کند: این تیم به دنبال برگزاری بازی های خیرخواهانه و اجرای کارهای نمادین فرهنگی از جمله زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جلب و توجه مردم و مسئولان به ورزش به منظور همراهی و وحدت یکپارچه مردم و دولت مردان نیز است و تاکنون رقابت های مختلفی را به صورت دوستانه برگزار کرده است.
وی بیان می کند: بدون تردید ورزش جزو نیازهای اساسی جسم و روح آدمی است و جامعه سالم و پر نشاط با توسعه ورزش ممکن می شود، پرداختن به آن به خصوص در میان کارمندان سبب ایجاد روحیه ای پرانرژی، پرنشاط و فعال در میان آن ها می شود.
مسئول اجرایی مسابقات فوتسال جام شوراها با بیان این که ورزش کارمندان راندمان کاری در ادارات را افزایش می دهد می گوید: کارمندانی که حداقل یک ساعت در روز را با ورزش کردن سپری می کنند بازده کاری بسیار بالاتری نسبت به کارمندانی دارند که این کار را انجام نمی دهند که می طلبد ادارات، ورزش کارکنانشان را در برنامه داشته باشند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و نشاط در شرکت کنندگان و نیز تامین سلامت جسمی آن ها اعلام و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این قبیل رقابت ها برای کارمندان در توسعه فرهنگ ورزش در میان آن ها گام موثری برداشته باشیم.
8006**6081دریافت کننده:نرگس تیموری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.