به گزارش ایرنا عفت شریعتی روز پنجشنبه در کنگره منطقه ای شعر و مقاله بانوی آفتاب به میزبانی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: باید در مجالس و نشست های این چنینی فضیلت های حضرت فاطمه(س) به عنوان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت به خوبی بیان شود.
وی افزود: امیدواریم دستاورد این نشست معنوی روشن کننده مسیر رهروان قرآن و عترت باشد به ویژه در این عصر و زمانی که اسلام عزیز، سنت و سیره پیامبر اسلام(ص) را باید تقویت کرده و برای تبلیغ و ترویج آن کوشا باشیم.
وی گفت: زندگی سعادتمندانه در گروه عملکرد مردان و زنان مومن در مسیر سیره و سنت پیامبر عظیم شان اسلام(ص) و عترت است.
وی افزود: امروز هدف این است که سیره و سنت نبوی و عترت، آینه تمام نمای روش و منش معرفتی و معنوی در جهان اسلام باشد.
مشاور دبیرکل و مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: امروز که جامعه بشریت عرصه زور و تزویر گشته و دشمنان برای اسلام توطئه می کنند وظیفه مسلمانان تقویت اسلام راستین است.
شریعتی افزود: امروز در استان پهناور و شهید پرور سیستان و بلوچستان با مردم مومن شیعه و سنی شاهد برگزاری نشستی معنوی و معرفتی هستیم که می تواند برای همه استانهای کشور الگو باشد.
وی تاکید کرد: با وحدت و تقریب حاکم بر مردم شیعه و سنی ایران زمین می توانیم حرف آخر را به نظام سلطه بزنیم یعنی اسلام واقعی را با هیچ چیزی معامله نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا کنگره منطقه ای شعر و مقاله بانوی آفتاب با حضور شماری از ادیبان، شعرا و مسئولان کشوری و استانی امروز /پنجشنبه/ در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت تشیع و تسنن پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.