به گزارش ایرنا سرهنگ علی اکبر جعفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 75 طرح از مجموع طرح های قابل افتتاح هفته سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی و 150 طرح نیز مربوط به محرومیت زدایی می شود.
وی بیان کرد: مجموع اعتبارات دولتی این طرح ها افزون بر 47 میلیارد ریال(چهار میلیارد و 700 میلیون تومان) و حدود 70میلیارد ریال( هفت میلیارد تومان) کمک خیران است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در 2 سال گذشته برای ایجاد افزون بر 2 هزار و 194 طرح اشتغالزایی بیش از 256 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به متقاضیان سال گذشته در استان پرداخت شده است.
وی ساخت ابنیه درمناطق حاشیه شهرها و راه اندازی کارگاه های اشتغالزایی برای افراد آسیب پذیر را از جمله اقدامات بسیج سازندگی در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: ساخت 200 سرویس بهداشتی و ایجاد شغل برای افزون بر 240 نفر زن سرپرست خانوار در کنار سایر اقدامات ارزنده از مهمترین خدمات این نهاد در حاشیه شهر زاهدان بوده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اجرای طرح کرامت و جوادائمه را از دیگر طرح های این نهاد در استان برشمرد و گفت: در قالب طرح کرامت 23 محله در استان شناسایی و مشکلات آنها در بخش های مختلف مورد توجه قرار می گیرد به گونه ای که برای رفع مشکلات اجتماعی این مناطق با کمک قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای اشتغال سه هزار نفر افزون بر 500 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
جعفری ادامه داد: همچنین در قالب طرح جوادائمه آسیب زدایی مناطق از منظر اعتیاد در قالب 6 گام شناسایی، درمان ، برخورد با افراد آلوده، حمایت، بهداشت و اشتغال مورد توجه بسیج سازندگی است.
وی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در راه اندازی بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد سال گذشته با راه اندازی پنج بیمارستان صحرایی در استان به افزون بر 240 هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.
وی با اشاره به طرح هجرت سه ویژه دانش آموزان گفت: این طرح با هدف کمک به مدارس، پرکردن اوقات فراغت و یادگیری مهارت از چند سال گذشته در استان درحال اجراست.
وی افزود: 6 هزار و 374 نفر از دانش آموزان سال گذشته در قالب طرح هجرت شرکت کردند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک هشت موسسه خیریه با افزون بر پنج هزار نفر عضو زیر نظارت بسیج سازندگی در استان فعالیت می کنند.
جعفری اظهار داشت: پنج میلیارد و 100 میلیون ریال سازمان بسیج سازندگی سپاه سال گذشته با مشارکت در جشن های خیری نظیر عاطفه و نیکوکاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اهدا کرده است.
وی با اشاره به اهمیت ساخت مدارس در سیستان و بلوچستان گفت: بسیج سازندگی سپاه سال گذشته 16 مدرسه را با هدف ایجاد فضای مناسب آموزشی در استان ساخته است.
وی ادامه داد: 167 طرح آموزشی نیز در دستور کار بسیج سازندگی سپاه در سیستان و بلوچستان قرار دارد.
به گزارش ایرنا 17 اردیبهشت ماه سال 1379 بسیج سازندگی به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.
7316**3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.