به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد سرایانی اظهار داشت: صلاحیت 17 هزار و 933 نفر از مجموع 18 هزار و 418 داوطلب نامزد نام‌نویسی شده در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تاکنون در هیئت‌های اجرایی و نظارت تایید شده است.

رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان افزود: 16 هزار و 766 نفر از تایید صلاحیت شدگان مربوط به حوزه های روستایی و هزار و 167 نفر حوزه‌های شهری سیستان و بلوچستان هستند.

وی بیان کرد: در مجموع صلاحیت 330 نفر از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان در هیئت‌های اجرایی و نظارت رد شده است.

سرایانی افزود: 219 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از سوی هیئت‌های اجرایی و 11 نفر نیز از سوی هیئت‌های نظارت استان رد صلاحیت شده و بیش از 150 نفر نیز تاکنون انصراف داده‌اند. کمتر از 2 درصد داوطلبان انتخابات شوراها در بررسی هیئت‌های نظارت استان رد صلاحیت شده‌اند.

رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مراتب تایید یا رد صلاحیت‌ها توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر استان به داوطلبان نامزدهای انتخابات شوراها ابلاغ شده است. افراد رد صلاحیت شده از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه به مدت 3 روز فرصت شکایت دارند و هیئت‌های نظارت نیز در مدت 10 روز شکایات را بررسی و در نهایت 17 اردیبهشت نظر قطعی خود را اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اسامی نامزدهای انتخابات شوراها 18 اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی منتشر می‌شود، افزود: فرصت تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 24 ساعت قبل از آغاز رای‌گیری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626109
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.