محمود میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت به دنبال اجرای بسته ترویج زایمان طبیعی از طریق رایگان کردن هزینه زایمان تاکنون 34 هزار و 256 مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به روند رو به رشد زایمان طبیعی در سطح استان در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیان کرد: در این مدت 120 میلیارد ریال از سوی دولت یارانه برای درمان زنان باردار پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در سیستان و بلوچستان تاکنون به منظور تامین هزینه بیماران بستری در بیمارستان‌ها 711 میلیارد و 653 میلیون ریال پرداخت شده که تاثیر مهمی در کاهش سهم مردم در هزینه‌های درمان داشته است.

میری گفت: در حال حاضر بسته ارتقای کیفیت ویزیت در 9 بیمارستان و کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرا می‌شود و در 3 سال اخیر بیش از 127 میلیارد و 918 میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ایجاد 4 کلینیک ویژه، 5 بلوک زایمانی، 5 بخش اورژانس و 3 مرکز غربالگری در استان از جمله پروژه‌های بزرگ درمانی این دانشگاه در سال‌های اخیر است که تاکنون 2 مورد به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625504
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.