منوچهر ملک زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال فرصت بسیار مناسبی برای بخش خصوصی و دولت فراهم شده تا در کنار هم تمامی زمینه ها را برای جذب و سفر گردشگران داخلی به استان سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار آماده کنند و موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شوند.
وی با بیان اینکه امکان سفر به چابهار از سه مسیر دریایی، هوایی و زمینی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: خط دریایی چابهار- مسقط عمان در جذب گردشگر نقش موثری را دارد.
وی ادامه داد: تعداد پروازها به فرودگاه کنارک(چابهار) نسبت به گذشته 2 برابر شده است و به طور میانگین روزانه بیش از 400 نفر از نقاط مختلف کشور وارد فرودگاه کنارک می شوند.
وی گفت: در نوروز امسال هر هفته 31 پرواز با بیش از چهار هزار صندلی به مقصد و مبدا فرودگاه کنارک انجام می شود که نشان از استقبال مسافران وگردشگران به مناطق خوش آب و هوای سواحل مکران (چابهار و کنارک) است.
مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری چابهاران پرواز گفت: در هر هفته 16 پرواز به تهران انجام می شود و قیمت بلیط نیز کاهش یافته است.
ملک زاده تصریح کرد: شرکت های ایران ایر، کاسپین، کیش ایر، آسمان و اترک پرواز های مقصد تهران، بندرعباس، مشهد، دوبی، زاهدان ومسقط را انجام می دهند.
وی افزود: هر روز هفته پروازهای تهران به چابهار توسط شرکت‌ های کیش ایر و کاسپین به‌ صورت فول چارتر برقرار است و تورها با این پروازها به شهرستان های چابهار وکنارک انچام می شود.
وی ادامه داد: روزانه 70 نفر در قالب تورهای گردشگری چهار روزه وارد چابهار می شوند و از اماکن تفریحی، گردشگری، تاریخی و طبیعی دیدن می کنند.
وی قیمت تورهای چابهار گردی را از حداقل 12 میلیون ریال تا حداکثر 14 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سالانه سه هزار گردشگر در قالب تورهای گردشگری وارد چابهار می شوند.
وی گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری به ویژه اماکن اقامتی، هتل ها و رستوران ها می تواند به جذب توریست کمک کند و این امر موجب رونق و اشتغال افراد بومی و سودآوری کسبه مختلف می شود.
وی گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران به دلیل داشتن طبیعتی بکر و سواحل زیبا یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق کشور است که برای هر گردشگر جذاب و دیدنی است.
مدیرعامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری چابهاران پرواز بیان کرد: برای جذب گردشگر باید تمامی زمینه ها را برای سفر مسافران داخلی و خارجی فراهم کرد و با همت جامعه بازاریان و اصناف بلیط های هواپیمایی را به نصف و یا کمتر تخفیف ویژه داد.
ملک زاده با بیان اینکه شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری چابهاران پرواز از سال 1392 تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در مجموع برای بیش از 50 نفر اشتغالزایی شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.