به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته همچنین از قشرهای مختلف مردم زاهدان به سبب حضور پررنگ در آیین راه اندازی طرح گاز رسانی به این شهر تشکر کرد.

** معامله موادمخدر از لحاظ شرعی، عرفی و قانونی حرام و ناجایز است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان به معضل مواد مخدر در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مواد مخدر بسیار خطرناک، خانمان ‌سوز و سم کشنده است و جامعه اسلامی و بشری را تهدید می ‌کند آندسته از مردم استان که در کار معامله موادمخدر دست دارند باید توبه کنند و از این کار دست بکشند و والدین نیز به فرزندان‌شان اجازه این معامله را ندهند.
وی تاکید کرد: معامله و استفاده از مواد مخدر از لحاظ شرعی جایز نیست این یک بحث سیاسی نیست، بلکه مسأله‌ی فقهی و اعتقادی است.
وی افزود: مردم باید دست از معامله مواد مخدر بکشند تا هم در مقابل پروردگار مسئول نباشند و هم تحت پیگرد قانون کشور قرار نگیرند و امنیت ‌شان به خطر نیفتد.
وی گفت: متاسفانه امروز اکثر گروگان‌ گیری‌ها، اعتیادها و مشکلات به معضل مواد مخدر برمی‌ گردد در صورتی که معامله مواد مخدر از لحاظ شرعی، عقلی و قانونی حرام و ناجایز است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت خطاب به کسانی که اقدام به کشت خشخاش می کنند گفت: این افراد بجای کشت این نوع مواد مخدر اقدام به کشت زراعت‌های دیگری مثل گندم و پنبه و غیره کنند.
وی به موضوع انسداد مرزها و تاثیر منفی آن در اشتغال مردم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مرزها از فرصت‌های بسیار بالای منطقه محسوب می‌شوند بستن و انسداد مرزها 100 درصد اشتباه است.
وی ادامه داد: مرزهایی نظیر میرجاوه، کوهک، پیشین، سراوان و سایر باید باز شوند و به صورت صحیح بر آنها مدیریت صورت گیرد.
مولوی اسماعیل زهی تصریح کرد: با توجه به اینکه تجارت از بهترین موارد استفاده‌ مرزها به‌ شمار می‌رود باید تجارت آزاد در مرزها رواج پیدا کند.
وی از انحصاری کردن استفاده از مرزها انتقاد کرد و گفت: نباید به ‌گونه‌ ای باشد که افرادی خاص با حمایت و پشتیبانی برخی نهادها و ارگان‌ها تجارت در این مرزها را در انحصار خودشان قرار دهند.
وی افزود: انتقال گازوئیل به شیوه‌های قبلی که مردم می ‌بردند بهتر از شیوه‌‌ کنونی‌ است که افراد خاصی تجارت گازوئیل را در اختیار بگیرند و سایر مردم که بیکار هستند و منبع درآمدی ندارند، گرسنه بمانند و از فقر رنج ببرند.
وی فعال ‌شدن منطقه آزاد سیستان را نیز خواستار شد و گفت: درخواست داریم که منطقه آزاد سیستان هرچه سریع‌ تر فعال شده و اجرایی شود تا مردم ما بتوانند از تمام توانایی‌های مرزی، خشکی و دریایی، که خداوند به سیستان‌ و بلوچستان عنایت کرده است به خوبی استفاده ببرند و از فقر و تنگدستی نجات پیدا کنند.
وی با اشاره به ایام سالگرد وفات حضرت فاطمه رضی‌الله‌عنها به بیان گوشه‌ای از فضایل این بانوی بزرگوار اسلام پرداخت و گفت: تمام فرزندان و اهل بیت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه ‌وسلم درجات بسیار والایی دارند اما درجات و فضایل حضرت فاطمه رضی‌الله‌عنها از تمام فرزندان ایشان بالاتر و بیشتر است.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه از لحاظ ظاهری و باطنی (خلقت و اخلاق) بیشترین شباهت را با رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌ و سلم داشت.
وی به جایگاه اهل بیت پیامبر نزد اهل سنت اشاره کرد و گفت: اهل سنت به تمام فرزندان و اهل بیت آن‌ حضرت صلی‌الله‌ علیه‌ و سلم عشق می ‌ورزند و محبت با آنان را جزو ایمان می‌دانند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: اهل سنت همان‌طور که صحابه را دوست دارند و به آنان عشق می‌ورزند به اهل بیت نیز همان اندازه و حتی بیشتر محبت می‌ورزند زیرا بخشی از اهل بیت جزو صحابه نیز هستند.
وی تاکید کردند: تمام اهل بیت برای ما محترم هستند و محبت با اهل بیت پیامبر جزو دیانت ماست.
وی تصریح کرد: در نزد اهل سنت کسی که مرتکب کوچکترین بی‌ادبی و بی‌احترام در حق اهل بیت پیامبر شود از اهل سنت خارج است زیرا اهل سنت کسی است که پیرو سنت باشد و بی‌ادبی نسبت به خاندان نبوت نمی‌تواند اهل سنت باشد بلکه اهل بدعت است.
وی تاکید کرد: محبت با اهل بیت جزو مشترکات شیعه و سنی است.
وی شیعه و سنی را بر لزوم احترام به مقدسات یکدیگر توصیه کرد و گفت: امروز دشمنان همواره مترصد فرصت ‌اند تا میان مذاهب اسلامی تفرقه و اختلاف ایجاد کنند لذا همگان باید مواظب باشند که آب به آسیاب دشمن نریزند و طرح‌های دشمن را عملی نکنند و حرمت صحابه و اهل بیت و حرمت مقدسات شیعه و سنی باید حفظ شود.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: اختلاف بین مذاهب اسلامی به نفع هیچ‌ کس نیست بلکه به اصل اسلام ضربه می‌زند.
وی ادامه داد: متاسفانه همانگونه که شاهد هستیم امروز همین اختلافات سبب شده است پای دشمنان اسلام به کشورهای اسلامی باز شود.
وی تاکید کردند: اوضاع بحرانی کشورهای بحران ‌زده برای ما درس عبرتی است، شیعه و سنی در کشور باید کنار یکدیگر باشند.
7316**6081 دریافت کننده: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.