به گزارش ایرنا در این مراسم که علمای شیعه و سنی، معتمدان، ریش سفیدان، خانواده معظم شهداء، ایثارگران و دیگر آحاد مردم حضور داشتند، اقشار مختلف مردم با سردادن شعار «این گل پرپر از کجا آمده از سفر کرب بلا آمده و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» سه شهید گمنام را تشییع و در بوستان شهدای شهر بمپور به خاک سپردند.
امام جمعه ایرانشهر در این مراسم با تسلیت شهادت بی بی 2 عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا با اخلاص، ولایتمداری و حماسه آفرینی دشمن را شکست دادند به طوری که آسایش و امنیت امروز خود را مرهون خون پاک این عزیزان هستیم.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی با بیان اینکه الگو گرفتن از شهدای والا مقام رسالت همگانی به ویژه برای جوانان و نوجوانان است، افزود: شناخت راه رستگاری در دنیای امروز که مملو از توطئه های گوناگون است نیاز به چراغ راهنما دارد و بهترین چراغ راهنما در این دوران وصیت نامه شهداست.
امام جمعه اهل سنت بمپور نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه شهید و شهادت از دیدگاه اسلام گفت: اقتدار، امنیت و آرامشی که امروز در منطقه وجود دارد را مدیون خون پاک این شهیدان هستیم.
مولوی عبدالرحیم بلوچ لاشاری افزود: شهیدان جان خود را در راه خدا دادند و همراه همیشگی خداوند هستند و مقام شامخ و بلندی در پیشگاه الهی دارند.
به گزارش ایرنا این سه شهید 19، 24 و 26 سال سن دارند که در عملیات های خیبر و بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
بخش بمپور در 25 کیلومتری ایرانشهر و این شهرستان در فاصله 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.
7314**8006**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.