به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار حمزه دهقان روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز فرهنگی و ضرورت حفظ مباحث دفاع مقدس و روحیه ایثارگری، سیستان و بلوچستان افتخار میزبانی از این شهیدان گرانقدر را به دست آورد.
وی بیان کرد: همزمان با ایام فاطمیه 270 شهید تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور تشییع و خاکسپاری می شوند که از این شهدا 240 شهید گمنام و 30 شهید شناسایی شده هستند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان با تعداد 16 شهید بیشترین تعداد شهدای تازه تفحص شده را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: یک شهید در سپاه سلمان زاهدان، سه شهید در شهر بزمان، سه شهید در بمپور ایرانشهر، سه شهید در قصرقند، سه شهید در سرباز، یک شهید در پایگاه نیروی دریایی سپاه چابهار و 2 شهید دیگر نیز در منطقه آزاد چابهار سیستان و بلوچستان تشییع و خاکسپاری می شوند.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیکر پاک و مطهر این شهدا صبح روز چهارشنبه هفته جاری وارد فرودگاه بین المللی زاهدان می شود گفت: مراسم وداع این شهدای بزرگوار چهارشنبه شب در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم مومن و خداجو برگزار می شود.
سرهنگ دهقان اظهار داشت: روز پنجشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر یک شهید در سپاه سلمان زاهدان و پیکر سه شهید در بزمان و بقیه شهدا نیز در روز شنبه هفته آینده تشییع و خاکسپاری می شوند.
وی افزود: همچنین مراسم وداع با پیکر این شهدا پنجشنبه شب در خاش و جمعه شب در ایرانشهر و چابهار با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی افزود: با تشییع 16 شهید گمنام جدید در سیستان و بلوچستان، این استان مفتخر به میزبانی 93 شهید گمنام در 30 نقطه می شود.
وی شهدا را مایه افتخار کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: با توجه به عشق و علاقه زیاد مردم شهید پرور و ولایی سیستان و بلوچستان به شهدای گمنام، تمامی شهرهای بزرگ استان مفتخر به میزبانی از این لاله ها هستند.
3213 **6081 خبرنگار: اکبر نوری**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.