مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زنان سیستان و بلوچستان پیشتازان عرصه صنایع دستی هستند و چه بسا که شهرتشان فرامرزی است و سفیران بین المللی هنر نه تنها استان، بلکه ایران هستند.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: ما مفتخر به این هستیم  که در سیستان و بلوچستان  زنان پیشتازان عرصه صنایع دستی هستند و چه بسا که شهرتشان فرامرزی است و سفیران بین المللی هنر نه تنها استان، بلکه ایران هستند.

به گزارش جماران، زهرا ابراهیمی در سخنانی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: از سیاه دوزی و خامه دوزی، گلیم بافی گرفته تا سوزن دوزی و سفالگری همه و همه هنر های دستی اصیل زنان سیستانی و بلوچستانی است که به تولید ملی رونق  داده و اقتصاد مقاومتی را احیا کرده است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: زنده یادان مهناز جمالزهی؛ شهناز ایرندگانی، مهتاب نوروزی و میراثداران در قید حیاتشان نظیر بانو مریم کریمی، زرخاتون عظیمی و تمامی مادران و زنان این خطه میراث این سرزمین را زنده نگاه داشته اند.

وی اظهار داشت: دفتر بانوان و خانواده استانداری نیز در تلاش است با اجرا و پیگیری برنامه های راهبردی و  تعیین ساز و کار های مشخص برای توسعه این داشته ارزشمند و اتصال آن به بازار جهانی بکوشد و نگاه به این صنعت را تغییر دهد.

ابراهیمی در پایان گفت: این روز بر تمامی هنرمندان بی ادعا که چون نگینی درخشان موجب تجلی استان و نمایش هر چه زیبا تر مدنیت ایران هستند مبارک باد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.