تجهیزات استاندارد گرمایشی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در مدارس شمال استان توزیع شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات استاندارد گرمایشی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال همزمان با سال تحصیلی جدید در مدارس شمال استان توزیع شد.

 به گزارش جماران، رضا سرحدی‌نیا اظهار داشت: این تجهیزات استاندارد مدارس شامل ۳۷ هزار پره رادیاتور، ۴۰۰ دیگ چدنی و ۴۰۰ مشعل موتورخانه بود که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی با بیان اینکه این استان دارای دو اقلیم متفاوت است، گفت: اولویت این اداره کل در زمینه استانداردسازی کلاس های درس با توجه به خطرات احتمالی به سیستم های گرمایشی اختصاص دارد به طوری که سال گذشته برای نخستین بار با توجه به تجربه موفق سایر استان های کشور به ویژه نقاط سردسیر در زمینه رادیاتورهای روغنی از این سیستم نیز برای استانداردسازی مدارس استان بهره می گیریم که در این زمینه با خیران نیز نشست هایی برگزار شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: آن دسته از مدارس استان که دارای علمک گاز هستند بخاری نفتی برچیده و به سیستم استاندارد مجهز می شوند.

سرحدی از تجهیز کارگاه ۲ هنرستان کارودانش در شهرستان نیمروز خبر داد و افزود: این اقدام در راستای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان محروم منطقه از سوی یکی از بانکها و همکاری این اداره کل با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: همچنین به همت خیران از یک باب مدرسه ۲ کلاسه عشایری استان در زاهدان به بهره برداری رسید.

سرحدی افزود: این مدرسه با زیربنای آموزشی حدود ۱۰۰ متر مربع توسط یکی از خیران نیک اندیش ساخته و راه اندازی شد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در این استان ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.