مدیرکل بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان از توزیع 10 هزار سبد غذایی در چابهار خبر داد.

مدیرکل بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی و کارت هدیه اهدایی بنیاد مستضعفان میان حاشیه‌نشینان و اقشار محروم چابهار از امروز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش جماران، آرشام هنرکار در مراسم افتتاح توزیع سبدهای اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به اقشار محروم چابهار که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد امام حسن(ع) اهل سنت این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: پیرو سفر هفته گذشته رییس بنیاد مستضعفان به شهرستان‌های قصرقند و چابهار که مصوبات خوبی از جمله تامین اعتبار اقدامات زیرساختی در مناطق حاشیه شهر چابهار در پی داشت، اهدای سبدهای غذایی به اقشار محروم منطقه نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از این سفر تامین ۱۰ هزار سبد غذایی جهت اهدا به اقشار نیازمند و آسیب دیده در پی شیوع ویروس کرونا در چابهار در دستور کار قرار گرفت، افزود: این سبدهای غذایی به همراه ۱۰ هزار کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی میان مددجویان و افراد پشت نوبتی بهزیستی و کمیته امداد که حاشیه‌نشین هستند و همچنین سایر خانوارهای حاشیه‌نشین که توسط نهادهای مختلف شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین بیش‌از چهار هزار اسباب‌بازی و حدود ۶ هزار جفت دمپایی جهت توزیع میان خانوارهای نیازمند حاشیه‌نشین چابهار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آمارهای مربوط به کمیته امداد و بهزیستی در زمینه شناسایی محرومان جامع‌تر از سایر مجموعه‌هاست، فاز اول توزیع از امروز با لیست‌های این دو نهاد حمایتی آغاز می‌شود.

هنرکار گفت: شهرستان‌های زهک و قصرقند در سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت‌های پیشرفت منطقه‌ای بنیاد در نظر گرفته شده و قرار است بنیاد مستضعفان با اعتبار خوبی که جهت آبادانی این شهرستان‌ها در ابعاد مختلف از جمله اشتغال و معیشت، عمران و زیرساخت، بهداشت و درمان و سلامت، تعلیم و تربیت و آموزش و مباحث فرهنگی در نظر گرفته با تکیه بر توان خود مردم به الگویی برای پیشرفت سایر مناطق تبدیل کند.

وی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی بیان کرد: بنیاد مستضعفان در ۱۵ شهرستان پایلوت خود که بزودی به ۲۰ شهرستان افزایش می‌یابد نقاط روستایی را اولویت قرار داده و به دنبال اجرای برنامه‌ای دقیق با تکیه بر توان بومیان برای بهبود شرایط معیشتی آنها و حتی مهاجرت معکوس به روستاهاست.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اختصاص ۲۵ میلیارد تومان در قالب کارت هدیه به فاقدان ‌شناسنامه‌، حمایت از گروه‌های جهادی فعال در زمینه تولید ماسک و مقابله با کرونا، توزیع سبدهای معیشتی میان مردم آسیب دیده، توزیع اقلام بهداشتی و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه از جمله اقدامات این بنیاد در ماه‌های اخیر در راستای کمک به اقشار مختلف آسیب دیده از کرونا بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.