رییس اداره آموزش وپرورش بنت از توابع نیکشهر از ساخت 23 مدرسه خیرساز در این بخش خبر داد.

رییس اداره آموزش وپرورش بنت از توابع نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ۲۳ مدرسه با ۷۷ کلاس درس توسط خیران در این بخش در حال ساخت است که به زودی تکمیل می‌شوند.

به گزارش جماران، اسحاق شاهوزهی اظهارداشت:۳۳ مدرسه با ۹۴ کلاس درس به همت خیران طی سه سال اخیر در بخش بنت نیکشهر ساخته شده که این امر تا حدودی مشکلات آموزشی این بخش را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های آموزشی در سه سال اخیر ۵۶ مدرسه با ۱۷۱ کلاس درس خیری است، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در بخش بنت ۲ متر و ۵۴ سانتی مترمربع است که نسبت به هشت مترمربع استاندارد کشور پنج متر و نیم فاصله دارد.

رییس آموزش و پرورش بنت گفت: این بخش ۱۳۵ مدرسه با ۴۲۴ کلاس درس در سه مقطع تحصیلی دارد که نزدیک به ۱۰ هزار دانش آموز توسط ۶۰۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیش‌از ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلاس درس جدید در بخش بنت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری نزدیک شویم، افزود: همت دولت و خیران می‌تواند به استاندارد سازی فضای آموزشی کمک کند.

شاهوزهی توجه خیران و دولت برای ساخت فضای آموزشی جدید را براساس محرومیت وعقب ماندگی منطقه خواستار شد و گفت: تمام مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان شهر بنت حتی دبیرستان کارودانش ۲ شیفت هستند که این امر می‌طلبد حضور خیران مدرسه ساز بیشتر شود.

وی تصریح کرد: بخش بنت از نظر امکانات و فضاهای آموزشی از محروم ترین مناطق کشور و استان سیستان وبلوچستان بوده و نیازمند توجه بیشتر است.

رییس اداره آموزش و پرورش بنت از تلاش خیران برای جبران کمبود فضاهای آموزشی بخش بنت قدردانی کرد و افزود: کار خیران مدرسه ساز صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ به یادگار می‌ماند.

وی ادامه داد: خیران با حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه خود علاوه‌بر کمک به آموزش و پرورش به طور عملی در فرهنگ سازی جامعه مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.