خلیل عوض زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اقدامات و برنامه‌های لازم در زمینه مقابله با ویروس کرونا در ۲ بخش درون و برون سازمانی تدوین و عملیاتی شده که خوشبخاته در هر ۲ بخش موفق بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مهمترین و اصلی‌ترین هدفی که تا کنون دنبال شده جلوگیری از هرگونه خاموشی در بخش‌های مختلف بویژه نقاط حساس چون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به شرایط سخت کاری تاکنون مشکلی در تامین و توزیع برق این استان نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: نیروهای فنی و غیرفنی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان همواره در حالت آماده باش قرار دارند و این روزها بیش‌از پیش هوشیار هستند تا مبادا در این شرایط حساس تامین برق با مشکل مواجه شود.

عوض زاده با بیان اینکه علاوه‌بر تامین برق پایدار رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در دستور کار شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان قرار داشته بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان اقدامات آموزشی لازم برای تمام نیروهای شرکت توزیع برق در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نصب بنر و تابلو آموزشی، تهیه و توزیع پوستر و بروشور، اطلاع رسانی پیوسته در کانال شرکت، اطلاع رسانی آخرین اخبار ستاد سلامت استان و تهیه و انتشار کلیپ از جمله اقدمات آموزشی در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: سم پاشی و ضدعفونی کردن ساختمان‌های اداری، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده، ایستگاه‌ها و پست‌های تحت نظارت به صورت روزانه و بر اساس اصول ارائه شده بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ادارات شرکت توزیع، اهدای اقلام بهداشتی، تاکید و ساماندهی میز خدمت برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، حذف ماموریت‌های غیر ضروری، تعطیلی کامل سالن غذا خوری و آبدارخانه‌ها، غربالگری مداوم روزانه از طریق تب سنجی، جمع آوری دستگاه ثبت اثر انگشت، شیفت بندی و دورکاری کارکنان از جمله اقدامات مهم این شرکت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

عوض زاده به اقدامات صورت گرفته برای کاهش مراجعه افراد به مراکز شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام خدمات این شرکت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: خدمات موردنیاز مشترکان به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به آدرس www.sbepdc.ir (میز خدمات الکترونیک)، اپلیکیشن خدمات غیرحضوری توزیع برق این استان و سامانه تلفنی امور مشترکان برق یک زاهدان به شماره ۳۳۲۵۰۱۴۳، امور مشترکان برق ۲ زاهدان به شماره ۳۳۵۱۶۶۸۱ انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: افراد با مراجعه به سایت بازار و نصب اپلیکیشن خدمات غیرحضوری توزیع برق این استان می‌توانند از خدمات در نظر گرفته شده این سامانه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند با تماس به اداره امور مشترکان توزیع برق در هر شهرستان از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

عوض زاده اظهارداشت: خدمات اپلیکیشن غیرحضوری شامل مشاهده آخرین قبض، سابقه مصرف و پرداخت، ماشین حساب تعرفه، تغییر تعرفه، بررسی صورتحساب، تسویه حساب، در خواست انشعاب جدید، درخواست کاهش و یا افزایش انشعاب، در خواست تفکیک یا ادغام، اعلام خاموشی مشترک، قطع موقت انشعاب، وصل مجدد انشعاب و تغییر نام مشترک است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه خبر، موشن گرافی، اینفوگرافی و تهیه کلیپ آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان برای آشنایی مردم در جهت کنترل و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در ادامه به طرح خوداظهاری کارکرد کنتور برق اشاره کرد و افزود: مشترکان برق این استان می‌توانند،با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق با وارد کردن شناسه قبض خود کارکرد کنتور برق شان را ارسال کنند.

وی ادامه داد: به منظور تکریم هرچه بیشتر مشترکان و ارائه خدمات شایسته، فرآیند خود اظهاری کارکرد کنتورهای برق توسط مشترکان در سایت این شرکت طراحی شده تا افرادی که قرائت کنتور برق آنان به هر دلیل همچون عدم حضور مالک در محل، امکان پذیر نیست شخصا اقدام به ثبت کارکرد کنتور خود از طریق درگاه های معرفی شده کنند.

 عوض زاده خاطر نشان کرد: ثبت کارکرد کنتورهای برق توسط مشترکان کاملا اختیاری بوده و ماموران این شرکت با رعایت تمامی توصیه‌های بهداشتی، همچون گذشته، با مراجعه به محل، کنتورهای برق را قرائت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این دسته از مشترکان در صورت ابهام در چگونگی قرائت یا ثبت ارقام کنتور قادرند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.sbepds.ir ضمن مطالعه فایل راهنمای قرائت کنتور، در قسمت امور مشترکان گزینه مشاهده و پرداخت قبض را انتخاب و با وارد کردن شناسه قبض برق خود استعلام لازم را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور جلوگیری از بروز خطای انسانی در ثبت ارقام کنتور، نرم افزارهای طراحی شده تا با بررسی سوابق مصرف و همچنین آخرین رقم کارکرد ثبت شده اشتراک، ارقام غیرطبیعی ثبت شده را شناسایی و بروز خطا را به کمترین میزان ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه مشترکان را برای داشتن برق پایدار و همچنین جلوگیری از انباشت و سنگین شدن صورتحساب قبض برق به پرداخت بموقع قبوض دعوت می‌کنیم گفت: توصیه ما این است که مردم برای جلوگیری از انباشته شدن مبالغ قبوض و فراهم آمدن امکان استمرار ارائه خدمات شرکت توزیع برق در شرایط خاص کنونی، پرداخت قبض‌ها را به بعد موکول نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.