صاحب گل صالحی روز یکشنبه در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونای خاش با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی به محرومان و توجه به اقشار نیازمند جامعه در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: انسان سالم محور توسعه پایدار محسوب می‌شود بنابراین در جامعه سلامتی و بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: در عرصه مقابله با  ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور وحدت و همدلی مردم و مسوولان به نمایش گذاشته شد.
فرماندار خاش ادامه داد: همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌ها، تعامل و مشارکت اقشار مردم، اصلاح روش‌های زندگی، رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و فرهنگ سازی در مباحث بهداشتی و زیستی سبب کاهش آمار تلفات بیماری کرونا در کشور شد.
وی اظهارداشت: ادامه روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از شیوع بیماری پیشگیری می‌کند.
صالحی با اشاره به اینکه در حدود ۲ ماه اخیر ۲۶ مورد مثبت از ابتلا به ویروس کرونا در خاش به ثبت رسیده و پنج نفر از این افراد فوت کرده‌اند گفت: حضور تمام افراد خانوار در بازار برای خرید و شلوغی آن در خاش نگران کننده است و ضرورت دارد که همه اقشار جامعه به سلامتی خود و اطرافیان و جامعه بیشتر اهمیت دهند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش نیز گفت: بر حسب گزارش‌های کارشناسان بهداشت ۳۰ درصد از شهروندان ناقل بیماری‌اند و ۵۵ درصد نیز علایم بیماری را دارند، بنابراین رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی را توصیه می‌کنیم.
دکتر رضا کرد افزود: در صورت ادامه روند شلوغی بازار برای تعطیلی آن تصمیم گیری شود و هم اینک نیز نظر ما فعالیت زوج و فرد اصناف و تعطیلی روزهای جمعه است.

رییس مرکز بهداشت خاش نیز گفت: در ۲ کلینیک غربالگری سلامت خاش و نوک آباد ۱۳۹۰ نفر ویزیت و ۷۲ مورد مشکوک نیز شناسایی شده و ۲۰ نفر نیز به صورت سرپائی تحت درمان قرار گرفته‌اند.
علی نقی زاده بیان کرد: از ۲۳ فروردین ۲۲ تیم عملیاتی و نظارتی با اجرای گشت مشترک ۱۷۲۶ مورد نظارت بر اصناف خاش را انجام دادهاند که در نتیجه ۵۰ متخلف به تعزیرات معرفی شده‌اند.
محمود کردی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) خاش نیز اظهارداشت: ۸۰ درصد از افراد جامعه تصور می‌کنند که علائم بیماری را ندارند و خطرات و تهدیدات آن را جدی نمی‌گیرند که این موضوع برای ما نگران کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.