علیرضا راشکی روز سه شنبه در حاشیه رزمایش ایجاد ۱۸۰ هزار شغل که به صورت ویدئو کنفرانس با اولویت آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا در محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: اجرای این طرح ها در سیستان و بلوچستان ۲۳ هزار و ۵۴۸ اشتغال به همراه داشته است.

وی افزود: در مجموع برای طرح های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) در سیستان و بلوچستان ۷۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره )سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده از سوی این ستاد در استان با ۲ هزار و ۳۳۳ طرح به دام سبک، ۶۸۷ طرح دام سنگین، ۶۷۵ طرح طیور، ۸۶۸ طرح پوشاک و ۸۰۷ طرح صنایع دستی اختصاص دارد.

راشکی اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی انجام شده مقرر است در سالجاری همانند سال گذشته طرح های اشتغالزایی اجرایی شود

سیستان و بلوچستان سرزمین هزار گنج با برخورداری از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و افزون بر ۳۱۰ کیلومتر مرز آبی در دریای عمان و دسترسی به آب های آزاد بین المللی دارای ظرفیت های بسیاری است که می توان با شکوفایی و استفاده بهینه از آنها جهشی شتاب گونه در رونق اقتصاد و تولید ایجاد کرد.

این استان سرشار از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، تجارت، ترانزیت، واردات و صادرات و موارد بسیار دیگری است که با تمام تلاش های صورت گرفته در چند سال گذشته همچنان تشنه توسعه و گنج های فراوان برای بهره برداری است.

سرزمینی که با نگاه و جهت گیری مناسب می تواند در طولانی مدت یکی از پایه‌های مهم توسعه کشور و نقش آفرین در رونق و جهش تولید داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.