دکتر سید مهدی طباطبایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ویروس کرونا از طریق ریز قطرات تنفسی منتقل می‌شود و فرد مبتلا می‌تواند از طریق سرفه و عطسه سطوح را آلوده کند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مهار ویروس کرونا، گفت: یکی از مداخلات انجام شده برای کنترل این بیماری اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است به این معنی که افراد تماس‌های غیرضروری را به صفر برسانند و از ورود به تجمعات اجتناب کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ۸۰ درصد افراد آلوده به ویروس کرونا از بیماری خود مطلع نیستند افزود: این دانشگاه دستورالعمل‌های متناسب با هر شغل را تدوین و در قالب پوستر از طریق فضای مجازی، سایت دانشگاه و صنوف مختلف اطلاع رسانی کرده است.

وی گفت: در این راستا برای ۶۰۰ واحد اخطاریه صادر و ۳۷ مرکز به علت عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل شده است.

دکتر طباطبایی یکی از دغدغه‌های مردم را نانوایی‌ها عنوان کرد و گفت: به تمامی افرادی که در نانوایی‌ها حضور دارند آموزش‌های لازم توسط تیم‌های بهداشتی ارائه شده و با همکاری بسیج، فاصله گذاری حداقل یک متر با رنگ آمیزی محیط بیرون نانوایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده بازرسان بهداشت محیط از نانوایی‌ها با عدم تمکین متصدیان نانوایی‌ها روبرو بودیم که چند مورد نانوایی بدلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه همه افراد جامعه در پیشگیری و قطع زنجیره بیماری کرونا نقش دارند، افزود: هر شهروند باید ناظر و مدافع سلامت خود و افراد جامعه باشد و اگر موردی را مشاهده کردند می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ انتقادات و شکایت خود را مطرح کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.