محمد امیر براهویی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با نظر به اینکه در راستای استفاده بهینه و صرفه‌جویی از منابع آبی موجود موفق به ایجاد ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه آبیاری فضای سبز در شهر زاهدان شدیم این میزان برابر با ۵۰ درصد کل شبکه ایجاد شده در سالیان گذشته است.

وی هدف از توسعه فضای سبز را زیباسازی شهری، توسعه و ارتقای شاخص‌های فضای سبز، کیفیت زندگی شهری و ایجاد رضایت‌مندی شهروندان دانست.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: این سازمان آمادگی لازم برای توسعه فضای سبز و گل‌کاری در سطح معابر، رفیوژها، میادین و بوستان‌های سطح شهر داشته و بر همین اساس در شهرداری‌های مناطق پنجگانه و سازمان سیما، منظر و فضای سبز نسبت به سال‌های گذشته میزان درخت‌کاری و گل‌کاری‌ها به‌صورت چشمگیری افزایش یافته که نمود آن در سطح بلوارها،میادین و بوستان‌ها مشهود است.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته تخصصی فضای سبز در حوزه معاونت خدمات شهر، استفاده از تخصص مشاوران و متخصصان در حوزه فضای سبز، تقویت توان نظارتی حوزه فضای سبز، نگاه ویژه شورای اسلامی شهر و شهردار به توسعه فضای سبز، توجه به‌ گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم آب و هوایی، استفاده از نهال‌های بزرگ و تنومند با ماندگاری بالا از مهمترین برنامه‌های شهرداری در راستای توسعه فضای سبز به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار شهری است.

براهویی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیز در صورت اتصال تصفیه‌خانه فاضلاب شهری به شبکه آبیاری فضای سبز، در سالجاری رشد قابل توجهی را در سرانه فضای سبز شهر زاهدان خواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.