دکتر محمد هاشمی شهری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا با ۸۴ مورد به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ۲۲ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل اختصاص دارد. 

وی با بیان اینکه هشت نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: هشت نفر از زمان شیوع این ویروس در سیستان و بلوچستان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۹۰۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری شده‌اند که ۵۹ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند. 

وی اظهار داشت: در ستاد مبارزه با کرونا بر جلوگیری از انجام هرگونه تجمع خطرساز، جلوگیری از مسافرت‌ها و عبور و مرور غیرضروری در محیط‌های درون و برون شهری تاکید شد.

هاشمی بیان کرد: کم هزینه ترین راه برای پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ماندن در منزل و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.