دکتر سید مهدی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر از هشت هزار نفر از این تعداد افراد توسط کادر بهداشت و درمان در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مورد پیگیری تلفنی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد:  مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از گوشی موبایل، تب لت و کامپیوتر با ورود به سامانه الکترونیکی خوداظهاری مراجعه و با ثبت اطلاعات خود و خانواده در شناسایی و پیشگیری از ویروس کرونا همکاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سامانه تلفنی ۴۰۳۰ برای پیگیری و مشاوره تلفنی در خصوص بیماری کرونا ایجاد شده و همکاران ما از طریق این شماره آماده دریافت اطلاعات هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمار به ۸۸ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: ۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشگاه، ‌۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۶ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

وی ادامه داد:  ۵۹ نفر از مجموع تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از بیمارستان مرخص شدند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد : از ابتدای شیوع کرونا ۷۴۹ نفر با علائم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری که ۶۰۹ نفر از آنان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.