هادی میرزایی درگفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آمارمبتلایان به بیماری کرونا طی ۳ روز در شمال سیستان و بلوچستان به ۱۲ نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوت بر اثر این بیماری داشته‌ایم که این نشان دهنده وضعیت خط قرمز در منطقه سیستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با تاکید اینکه مردم از خانه‌ها خارج نشوند، افزود: از مردم دیگر استان‌ها و شهرستانها و استان سیستان و بلوچستان خصوصاً منطقه سیستان خواهش داریم به این استان سفر نکنند و مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از خانه خارج نشوند چون تنها راه قطع زنجیره بیماری کرونا در خانه ماندن مردم و حضور نیافتن در اجتماعات است.

وی بیان داشت: افزایش دما و گرمای هوا هیچ تأثیری در از بین رفتن و کاهش ویروس کرونا ندارد و این یک باور غلط است این ویروس تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد زنده است.

میرزایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا می‌تواند تا ۱۴ روز بدون علامت باشد، گفت: دوره نهفتگی ویروس کرونا دو تا ۱۴ روز است که طی این مدت ممکن است فردی مبتلا به ویروس باشد اما در این مدت علامتی نداشته باشد و افراد زیادی را درگیر این ویروس کند لذا رعایت بهداشت فردی باعث پیشگیری از ابتلاء به کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: شهروندان می‌توانند با ورود به به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir اطلاعات شرایط جسمانی فعلی خود را ثبت کنند تا در صورت نیاز مراقبین سلامت نسبت به پایش وضع آنان اقدام نمایند و در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.