دکتر عزیزالله جهانتیغ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور که باعث ایجاد مشـکلات اقتصادی برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌ شده، لازم است خانواده‌ها و صاحبان امتیاز مهـدهای کودک ضـمن رعایت اصل انصاف و پشتیبانی از یکدیگر در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمـده تعامل را رعایت کنند.

وی گفت: ویروس کرونا باعث بیکار شدن بیش‌از هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی که به عنوان موسس، مسوول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشتند شده و عمدتا آنها را دچار مشکلات اقتصادی در تامین هزینه‌های اجاره بهاء، دستمزد کارکنان، مربیان و حق بیمه کرده که لازم است خانواده‌ها و صاحبان مهدهای کودک همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان به سه بند در بخشنامه ارسالی از سوی بهزیستی کشور و ابلاغ آن به تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی اشاره کرد و افزود: بـا توجه به ادامه دار شـدن تعطیلی مهـدهای کودک از سوی دولت (تعطیلی بیش از یـک مـاه)، هریـک از طرفین قرارداد (مهدکودک و اولیا) می‌توانند براساس ماده ۹ قرارداد (حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

وی بیان کرد: در این بخشنامه با توجه به شرایط بوجود آمده تاکید شده که خانواده‌ها باید تصمیم خود را به صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام کنند و ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی هستند.

جهانتیغ ادامه داد: بر اساس این بخشنامه اگر در اسـتانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشند براساس همین بند دریافت شـهریه اسـفند بلامانع است (تبصره یک ماده قرارداد تصـریح شده که هزینه اسـتفاده از خـدمات به صورت کمتر از یـک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود) و بـدیهی است دریافت این شـهریه شامل خـدمات مازاد شامل ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه نیست.

وی همچنین در خصوص شهریه فروردین مهدهای کودک گفت: خانواده‌ها برای پرداخت شهریه فروردین بهتر است بعد از کاهش یا عدم‌ وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلات آن اقدام کنند تا دچار ضرر و مشکل نشوند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: مطابق بند۲ ماده هشت قرارداد موارد فسـخ قرارداد و خاتمه دادن به آن والـدین می‌توانند با توجه به شـرایط پیش آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی برنامه ریزی‌های لازم را برای حمایت از مهدهای کودک پیش‌بینی کرده که از جمله آنها می‌توان به حق بیمه‌ها، پرداخت دستمزد کارکنان و اجاه بهاء اشاره کرد که در زمان‌های آتی به اطلاع خواهد رسید.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ۵۴ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: ۳۸ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۱ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و پنج نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که‌ چهار نفر در زاهدان و دو نفر در سیستان بوده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین ۷۳۹ نفر از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون براثر بیماری تنفسی، مشکوک و کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان بستری شده اند که بسیاری از آنان پس از درمان مرخص شده و اکنون حدود ۵۰ نفر در بیمارستانها بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.