محمدیونس حقانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا تمامی بوستان‌ها، اماکن ورزشی تعطیل و استفاده از وسایل و مجموعه‌های بازی ممنوع شد.

وی بیان کرد: اولویت شهرداری چابهار تلاش برای حفظ سلامت مردم است و  از تمامی شهروندان درخواست می‌شود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به پویش «در خانه بمانیم» پیوسته و تا حد امکان از رفت و آمد غیرضروری در مکان‌های عمومی و پر تردد خودداری کنند.

شهردار چابهار گفت: براساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا همچنین مجموعه مجتمع‌های تفریحی پارک بهاران تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام شد.

وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی استانداری سیستان و بلوچستان تمامی مهمانسراها، مراکز اقامتی دولتی و زائرسراها ملزم هستند از پذیرش مسافر خودداری کنند.

ضدعفونی و گندزدایی روزانه تمامی اماکن پرتردد شهر چابهار

حقانی بیان کرد: تمامی سطح شهر چابهار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به طور روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی اظهار داشت: تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری چابهار برای ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی شهر قابل تقدیر است و در چند روز اخیر توانستند فعالیت خوبی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا انجام دهند.

شهردار چابهار گفت: این شهر بیش‌از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که  ۷۰ هزار نفر آن در نقاط حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی با کمترین امکانات رفاهی زندگی می‌کنند که این مناطق بیشتر در خطر شیوع ویروس کرونا هستند و حجم ورودی مسافر و کمبود امکانات خطرات را برای این شهرستان بیشتر کرده است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است و با تلاش و زحمات شبانه روزی نیروهای آتش‌نشانی کوچه‌ها و پیاده روهای محدوده بازار به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شد.

حقانی بیان کرد: با توجه به اینکه بازار یکی از شلوغ ترین مکان‌های شهر چابهار است و مردم برای تامین مایحتاج خود مجبورند به بازار مراجعه کنند شهرداری ضدعفونی کردن بازار را بصورت روزانه در دستور کار قرار داده است. 

وی تصریح کرد: ورود حجم بالای مسافر به چابهار نگران کننده شده و از هموطنان درخواست می‌شود تا عادی شدن اوضاع از سفرهای غیرضروری به این شهر خودداری کنند.

شهردار چابهار گفت: پاکسازی ‌و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی، بوستان‌های ساحلی، بازارها، پیاده روها، اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها با محلول کلر و وایتکس انجام شده و این اقدام همچنان ادامه داد.

وی ادامه داد: متاسفانه مسافران سایر نقاط کشور هشدارها را جدی نمی‌گیرند و با سفر به این شهر سلامت خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند.

حقانی همچنین از اقدام شهرداری نسبت به تعطیلی جمعه بازار برای مقابله با انتشار ویروس کرونا خبر داد و از همه شهروندان خواست که نسبت به رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامت خود و دیگران دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد مردمی و مسوول در مقابل شهر و سلامت شهروندان است و رعایت بهداشت فردی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب بنر و اطلاعیه در شهرداری، ضدعفونی کردن دفاتر، توزیع ماسک و دستکش در بین کارکنان و پاکبانان برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار چابهار بیان کرد: موضوع مقابله با کرونا و اهمیت اطلاع رسانی به شهروندان، نصب بنر در نقاط مختلف و پررفت و آمد شهر توسط شهرداری و با همکاری شبکه بهداشت انجام شده و شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن با توجه به شدت انتشار ویروس، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.